سرویس: غیر تولیدی 09:06 - دوشنبه 06 مرداد 1399

نیازمندان اصفهانی چشم انتظار یاری نیکوکاران در عید قربان

مدیرکل کمیته امداد امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) اصفهان با فراهم کردن زیرساخت‌های فیزیکی و الکترونیکی، آماده دریافت نذورات و قربانی در عید قربان و توزیع در میان مددجویان و نیازمندان است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد، کریم زارع با تأکید بر این‌که عید قربان یکی از ویژه‌ترین مناسبت‌های مذهبی برای کمک به نیازمندان و فرصت مغتنمی برای جمع‌آوری نذورات خیران و نیکوکاران اصفهانی است، اظهار داشت: در شرایط کنونی که قیمت مواد پروتئینی افزایش داشته، مشارکت بیشتر مردم در امر پسندیده قربانی و اهدای نذورات سبب کمک معیشتی قابل توجهی به خانواده‌های نیازمند اصفهانی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان اولویت اصلی این نهاد در همه برنامه‌های مبتنی بر مشارکت مردم را ترویج فرهنگ خیر و احسان اعلام کرد و گفت: در جامعه‌ای که کمک به همنوعان و نیازمندان به یک فرهنگ غالب تبدیل شده باشد، بسیاری از مشکلات مانند فقر، آسیب‌های اجتماعی و مشکلات فرهنگی وجود نخواهد داشت.

وی تأمین نیازهای خانوارهای تحت پوشش را از دیگر اولویت های اصلی برنامه های کمیته امداد استان اصفهان معرفی کرد و افزود: جمع‌آوری قربانی و نذورات مردم و توزیع گوشت گرم و مواد پروتئینی به خانوارهای تحت حمایت به ویژه ایتام از برنامه‌های این نهاد در عید سعید قربان است و همشهریان نیکوکار و خیراندیش می‌توانند با هر مبلغ و هر میزان کمک در این امر خیر سهیم شوند.

زارع با بیان این‌که برپایی قربانگاه از جمله خدماتی عنوان کرد که در سال‌های اخیر توسط این نهاد به همشهریان اصفهانی ارائه می‌شود، عنوان کرد: در عید قربان سال گذشته بیش از ۱۲۰ پایگاه و قربانگاه در سراسر استان با همکاری سازمان دامپزشکی و با نظارت ناظران ذبح شرعی برای رفاه حال نیکوکاران اصفهانی برپا شد که برای امسال نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای این پایگاه‌ها انجام شده است و جزئیات آن پس از تأیید مراجع ذی‌صلاح و فراهم شدن چارچوب‌های لازم برای جلوگیری از اشاعه ویروس کرونا، به اطلاع هم استانی‌ها خواهد رسید.

مدیرکل کمیته امداد امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان تصریح کرد: قیمت دام ارائه شده در این قربانگاه‌ها بر اساس نرخ مصوب خواهد بود و هزینه‌ای برای عملیات ذبح از مراجعه‌کنندگان دریافت نمی‌شود، خیران می‌توانند در صورت تمایل همه یا بخشی از قربانی خود را برای کمک به مددجویان کمیته امداد اختصاص دهند.

وی استفاده از روش‌های الکترونیکی را برای پرداخت‌های نقدی در شرایط کنونی از بهترین گزینه‌های پیش روی همشهریان دانست و بیان کرد: کد#۱*۰۳۱*۸۸۷۷* ، شماره حساب ۲۴۰۱۱۱۳۰۹۱۴۰۷۲ و شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹  نزد بانک قرض الحسنه مهر ایران، برای این منظور اختصاص یافته است.

زارع با بیان این‌که نیکوکاران و نیک‌اندیشان می‌توانند با تماس با شماره همراه ۰۹۱۳۰۷۸۸۰۰۱ از سراسر استان نسبت به هماهنگی دریافت نذورات و قربانی، اقدام کنند، خاطرنشان کرد: کمیته امداد استان اصفهان در همه ایام سال آماده انجام قربانی در مراسم‌های مختلف مانند سنت عقیقه گوسفند به نیابت از خیران و نیکوکاران و توزیع آن در میان مددجویان و نیازمندان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.