سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:09 - شنبه 04 مرداد 1399

طرح شفافیت آرا بدون راه فرار در مجلس قابل اجرا است

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار گفت: طرح شفافیت آرای نمایندگان بدون راه فرار قابل اجرا است، رأی در سامانه ثبت می‌شود و وقتی هیأت رئیسه آن را منتشر می‌کند، به دور از خطا است و دستکاری در سیستم وجود نخواهد داشت.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره بر این‌که طرح شفافیت آرا در مجلس هنوز در دستور کار است و بررسی‌های لازم در مورد آن صورت می‌گیرد، اظهار داشت: این طرح همان طرح قبلی است که آرای نمایندگان مشخص می‌شود که چه فردی چه رأیی به متن، مصوبه، لایحه یا طرحی چه در کلیات و چه در جزئیات داده است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس یازدهم در ادامه گفت: این طرح آغازی بر توسعه‌ شفافیت است و باید باعث شود که در همه بخش‌های حکومتی و دستگاه‌های اداری و جامعه نیز اجرایی شود.

وی در خصوص شفافیت آرای بدون راه فرار توضیح داد: این طرح قابل اجرا است، رأی در سامانه ثبت می‌شود و وقتی هیأت رئیسه آن را منتشر می‌کند، به دور از خطا است و دستکاری در سیستم وجود نخواهد داشت.

حاجی دلیگانی در ادامه افزود: در نمایشگرها تعداد افرادی که رأی موافق، مخالف، ممتنع و تعداد افرادی که رأی ندادند، مشخص است و اگر جنبه محرمانه آن برابر اصلاح آئین‌نامه برداشته‌ شود، اسامی نمایندگان در سایت مجلس منتشر می‌شود.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس یازدهم در خصوص مزایا و معایب این طرح اذعان‌داشت: این کار باعث شفافیت افراد در اعلام موضعشان می‌شود، مردم راحت‌تر نقطه نظرات نماینده خود را می‌بینند و در اشاعه دیگر شئون جامعه نیز مفید است ولی عیب آن این است که نماینده‌ای به دلیل نگرانی‌اش رای مصلحت‌آمیزی دهد که به مرور زمان برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.