سرویس: غیر تولیدی 10:38 - دوشنبه 30 تیر 1399

مدیرکل پزشکی قانونی استان اعلام کرد:

نزاع، عامل ۳۵ درصد مراجعات به پزشکی قانونی استان اصفهان

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۳۵ درصد از مراجعات به مراکز پزشکی قانونی به دلیل نزاع است، از کاهش آمار مراجعان به دلیل نزاع در سه ماهه اول سال جاری در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی سلیمانپور، اظهار کرد: در سه ماهه اول سال جاری، ۹ هزار و ۱۷۶ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۹.۲ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد از حجم مراجعات برای معاینات بالینی در مراکز پزشکی قانونی استان به دلیل نزاع است، افزود: از مجموع مراجعان صدمات ناشی از نزاع در سه ماهه امسال، ۳ هزار و ۲۳۸ نفر زن و ۵ هزار و ۹۳۸ نفر مرد بودند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان اصفهان، سلیمانپور خاطرنشان کرد: در مدت مشابه سال قبل ۱۱هزار و ۳۶۲ نفر به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که ۳هزار و ۹۴۷ نفر زن و ۷ هزار و ۴۱۵ نفر مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان همچنین اعلام کرد: در سه ماهه اول سال جاری آمار متوفیات ناشی از غرق شدگی ۱۷مورد شامل ۱۱مرد و ۶ زن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۲۱ فوتی کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: طی این مدت ۶ نفر در استخر کشاورزی، ۶ نفر در رودخانه، ۳ نفر در دریاچه مصنوعی و سد و ۲ نفر در کانال آب دچار غرق شدگی شدند.

سلیمانپور از فوت ۵ نفر به دلیل برق گرفتگی در سه ماهه اول امسال خبر داد و گفت: مرگ ناشی از برق گرفتگی در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۷ نفر بودند کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان در ادامه از کاهش آمار متوفیان ناشی از سوختگی در سه ماهه اول امسال در استان خبر داد و افزود: در سه ماهه اول امسال آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان با تشخیص علت مرگ سوختگی ۴۵ نفر شامل ۱۳ زن و ۳۲ مرد بود که نسبت به مدت مشابه سال با ۶۶ نفر کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: آمار فوت شدگان ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در این مدت ۷ نفر بود، درحالی که در مدت مشابه سال قبل ۵ نفر بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان به کاهش آمار معاینات سرپایی پزشکی قانونی استان اصفهان در سه ماهه اول سال جاری اشاره و تصریح کرد: در این مدت ۲۵ هزار و ۸۵۶ نفر در حوزه معاینات سرپایی به اداره کل پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل ۱۸.۹ درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از کل مراجعان معاینات سرپایی، ۷ هزار و ۶۸۰ نفر زن و ۱۸ هزار و ۱۷۶ نفر مرد بودند.

سلیمانپور با بیان اینکه اجساد معاینه شده در اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان و مراکز تابعه در سال جاری ۷۹۵ مورد شامل ۱۴۷ زن، ۶۴۷ مرد و یک نفر نامعلوم بود، گفت: در مدت مشابه سال قبل ۸۷۹ جسد شامل ۱۸۳ زن، ۶۹۵ مرد و یک نفر نامعلوم بود که کاهش ۹.۶ درصدی را نشان می دهد.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.