سرویس: غیر تولیدی 13:31 - دوشنبه 30 تیر 1399

مدیرکل انتقال خون استان اعلام کرد:

اهدای ۲۵۰ واحد پلاسما از سوی بهبود یافتگان کرونا در اصفهان

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۲۵۰ واحد پلاسما از سوی بهبود یافتگان کووید۱۹ در استان اهدا شده، گفت: استان اصفهان رتبه سوم اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان کووید۱۹ را در کشور دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ مجید زینلی، اظهار کرد: از اردیبهشت ماه امسال که سازمان انتقال خون شروع به دریافت پلاسما از بهبود یافتگان کووید۱۹ برای درمان مبتلایان به این بیماری کرد تاکنون بیش از ۲۵۰ واحد پلاسما در استان اصفهان اهدا شده است.

وی با اشاره به دریافت پلاسمای بهبود یافتگان کووید۱۹ در مرکز انتقال خون خواجو در اصفهان، گفت: در مراکز انتقال خون دیگر و شهرستان های استان پلاسمای بهبود یافتگان کووید۱۹ دریافت نمی شود و اهداکنندگان تنها باید به مرکز جامع اهداکنندگان خواجو مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان با اشاره به اینکه بیشتر اهداکنندگان پلاسما برای بیماران کووید۱۹ مرد بوده اند، افزود: اهداکنندگان عمدتا در گروه سنی بالای ۳۰ سال تا زیر ۶۰ سال هستند و بالای ۶۰ سال امکان اهدای پلاسما ندارند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان رتبه سوم اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان کووید۱۹ را در کشور دارد، تاکید کرد: باتوجه به اینکه بیماری کووید۱۹ هنوز در کشور وجود دارد و بسیاری از شهروندان دچار این بیماری می شوند، از سوی دیگر تنها درمانی که درحال حاضر وجود دارد تزریق پلاسمای بهبود یافتگان کرونا به بیماران بدحال است، نیاز به اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان وجود دارد.

زینلی از افرادی که به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و ۲۸ روز از زمان ترخیص آنها از بیمارستان گذشته خواست تا به شکرانه سلامت خود به مرکز انتقال خون خواجو مراجعه و پلاسمای خود را اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه هر میزان پلاسمای که دریافت می شود، در بیمارستان ها برای بیماران بدحال کرونا مصرف می شود، تصریح کرد: تا زمانی که افراد دچار بیماری می شوند احتیاج به پلاسما هست و پلاسمای دریافتی هم مصرف و هم ذخیره می شود.

به گفته وی، بهبود یافتگان کرونا تا زمانی که آنتی بادی در بدن آنها وجود دارد می توانند ماهی یک بار برای اهدای پلاسمای خود به مرکز انتقال خون خواجو مراجعه کنند.

زینلی درباره وضعیت ذخیره خونی استان اصفهان نیز گفت: در حال حاضر در شرایط بحرانی نیستیم، ولی باتوجه به اینکه در فصل گرما قرار داریم و نیاز به فراورده های خونی برای بیماران وجود دارد، از مردم می خواهیم به صورت تدریجی و مستمر به مراکز انتقال خون مراجعه و خون اهدا کنند.

انتهای پیام/ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.