سرویس: غیر تولیدی 15:28 - چهارشنبه 25 تیر 1399

واکسن کرونا با موفقیت آزمایش شد

مرحله دوم آزمایش واکسن ویروس کرونا با موفقیت در آمریکا آزمایش شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ خبرگزاری فرانسه اعلام کرد برای نخستین بار در آمریکا شرکت مدرنا یک واکسن مرتبط با ویروس کرونا را با موفقیت آزمایش کرد.

بر این اساس، در آزمایش اخیر این شرکت آمریکایی ۴۵ شرکت کننده واکسن را دریافت کردند و نتایج نشان می‌دهد این امر موجب انتشار آنتی بادی (پادتن) در بدن بیماران شده است.

مرحله سوم این آزمایش قرار است بر روی ۳۰ هزار نفر انجام شود. در این مرحله این افراد واکسنی با دوز ۱۰۰ میکروگرم دریافت خواهند کرد. در صورت موفقیت این آزمایش، تمهیدات بعدی برای ارائه آن به بازار در نظر گرفته خواهد شد.

با این وجود مراحل تکمیلی این واکسن برای مشخص شدن عوارض جانبی و میزان تاثیرگذاری نهایی ممکن است تا ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲ به طول بیانجامد. برآورد‌های پزشکی حاکی از آن است که احتمالا نسخه اولیه این واکسن که قرار است به زودی به بازار عرضه شود اثرگذاری و کارایی کمتری خواهد داشت.

روزنامه نیویورک تایمز نیز در گزارشی اعلام کرد اکنون در اقصا نقاط جهان بیش از ۵۵ واکسن برای مقابله با ویروس کرونا در حال ساخت است که از این میان، ۲۳ واکسن به مرحله آزمایش بر روی انسان رسیده است. اگر چه روند ساخت واکسن ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد، اما دانشمندان در تلاشند تا سال آینده میلادی یک واکسن موثر و بی خطر برای مقابله با کووید ۱۹ تولید کنند.

این روزنامه می‌افزاید: شرکت مدرنا به تازگی موفق شده است فاز دوم آزمایش انسانی این واکسن را با موفقیت طی کند و احتمالا بتواند به زودی نسخه اولیه آن را به بازار عرضه کند.

گفتنی است، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز ۱۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تن عبور کرده است. همچنین تاکنون ۵۷۷ هزار تن جان خود را به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ از دست داده اند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.