اصفهان شرق

تابستان فرصت طلایی برای مهار کرونا/ پاییز و زمستان شرایط سخت‌تری خواهیم داشت

کدخبر: 200598
1399/04/25 در ساعت 22:26

به گزارش اصفهان شرق؛ احسان مصطفوی رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های نوپدید و بازپدید انستیتوپاستور و عضو کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی مقابله با کرونا در اخبار شبکه یک سیما اظهار کرد: در حال حاضر برخی از استان های کشور در اوج مواجهه با بیماری کرونا قرار دارند.

او ادامه داد: یکی از وظایف حاکمیتی نظارت دقیق بر اجرای پروتکل ها، دستور العمل های بهداشتی  و اعمال محدودیت های لازم است و مردم نیز باید نکات بهداشت فردی را رعایت و از حضور در مراکز پر جمعیت و تردد غیر ضرور در سطح شهر کنند.

مصطفوی گفت: اگر ما از فرصت مناسب تابستان استفاده بهینه نکنیم در فصل های پاییز و زمستان که شرایط و بستر مناسب برای بیماری فراهم می شود کنترل بیماری کرونا سخت تر می شود.

او ادامه داد: هرچقدر ما بیماری را در تابستان بهتر کنترل کنیم در پاییز و زمستان شرایط بهتر می شود زیرا در فصل پاییز و زمستان بیماری های فصلی مانند آنفلوانزا شیوع پیدا می کنند.

مصطفوی بیان کرد: برخی از استان های کشور مانند خوزستان اپیدمی سختی را تجربه کردند و از نظر موارد بستری و فوتی در صدر استان های کشور بودند که خوشبختانه مردم با رعایت نکات بهداشتی و نظارت دقیق بر  اجرای پروتکل ها شاهد نزولی شدن موارد ابتلا به بیماری هستیم هرچند که هنوز هم میزان ابتلا به کرونا در این استان بالا است.

او گفت: در برخی از استان ها مانند کرمانشاه و کردستان اپیدمی بهتر کنترل شده است که علت آن نظارت بهتر سیستم دولتی و همراهی مردم است.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران