سرویس: غیر تولیدی 07:09 - یکشنبه 29 تیر 1399

معجون سحر آمیزی که استرس‌تان را کاهش می‌دهد

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: شیر نیمه گرم و عسل باعث کاهش سطح استرس می‌شود و اعصاب و ذهن شما را آرام می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ نرگس جوزدانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، درباره ترکیب عسل با شیر داغ اظهار کرد: طبق مطالعاتی که توسط مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی به دست آمده است می‌توان به این نتیجه دست یافت که ترکیب عسل گرم شده در دمای بالاتر از ۴۰ درجه سانتی گراد در موادی مانند آب، شیر، چای و … منجر به تولید و فعال شدن سمی موسوم به HMF (هیدرکسی متیل فورفال) می‌شود و به راحتی باعث ایجاد مسمویت کبدی خواهد شد.

جوزدانی افزود: دمای شیر یا هر نوشیدنی دیگری که قرار است عسل به آن اضافه شود، باید نیمه گرم یا ولرم بوده و از این دما بالاتر نباشد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره میزان مصرف شیر و عسل در طول هفته گفت: عسل همانند شکر کالری داشته و مضر است؛ بنابراین باید در میزان مصرف آن حد تعادل رعایت شود. در علم پزشکی محققان به این نتیجه دست یافته اند که مصرف روزانه شیر امری لازم و ضروری برای بدن است که به هیچ عنوان نباید از نوشیدن آن غافل ماند.

جوزدانی تصریح کرد: نوشیدن شیر همراه با خرماه هیچ منعی برای مصرف نداشته و افراد می‌توانند آن را میل کنند.

او در پایان گفت: البته ترکیب شیر و عسل معجون سحر آمیزی است که تاثیر به سزایی بر سلامت و زیبایی بدن دارد. همچنین باعث افزایش نیروی جسمانی کودکان و نوجوانان می‌شود. شیر نیمه گرم و عسل باعث کاهش سطح استرس می‌شود و اعصاب و ذهن شما را آرام می‌کند

انتهای پیام/شهرخبر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.