سرویس: غیر تولیدی 10:10 - شنبه 28 تیر 1399

جانز هاپکینز: قربانیان کرونا در آمریکا از مرز 139 هزار نفر عبور کرد

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز«، در 24 ساعت گذشته مجموع قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به 139 هزار و 176 نفر افزایش یافت.

به گزارش اصفهان شرق؛  طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۱۳۹ هزار و ۱۷۶ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در بازه زمانی مذکور، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به سه میلیون و ۶۴۱ هزار و ۵۳۹ نفر افزایش یافت.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی نوشت که برای دومین روز متوالی، آمار روزانه مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز ۷۰ هزار نفر عبور کرده است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلدومیترز»، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را سه میلیون و ۷۷۰ هزار و ۱۲ نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور ۱۴۲ هزار و ۶۴ نفر گزارش کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، در شرایطی که برای دومین روز متوالی، آمار روزانه مبتلایان به کرونا در آمریکا از ۷۰ هزار نفر عبور کرد، مقام‌های ایالتی و محلی آمریکا روز جمعه به وقت محلی، دستورات متناقضی را برای مقابله با کروناویروس صادر کردند و بحث‌ها و جنجال‌هایی در خصوص لزوم استفاده از ماسک و همچنین تصمیم‌گیری‌هایی درباره بازگشایی مدارس در سراسر این کشور، صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، روز گذشته (جمعه)، ایالات متحده آمریکا ابتلای دستکم ۷۰ هزار و ۶۴۷ نفر به کرونا را ظرف ۲۴ ساعت ثبت کرد و این در حالی است که یک روز قبل آمار روزانه مبتلایان به کووید-۱۹ در این کشور، ۷۷ هزار و ۴۹۹ نفر ثبت شده بود.

از طرف دیگر، روز جمعه همچنین مرگ ۹۱۲ نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا به ثبت رسید و این چهارمین روز متوالی است که آمار روزانه قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا از ۹۰۰ نفر فراتر رفته است.

علیرغم تسریع شیوع کرونا در ایالات آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا همچنان تمایلی به جدی گرفتن این ویروس در کشورش ندارد و در جدیدترین اظهارنظر خود خواستار بازگشت کشور به وضعیت عادی شده است و بر ازسرگیری و رونق اقتصادی تأکید کرده است.

دانشگاه جانز هاپکینز همچنین گزارش کرد که تاکنون دستکم ۱۴ میلیون و ۶۷ هزا و ۲۹۲ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان ۶۰۱ هزار و ۹۲۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و هفت میلیون و ۸۶۱ هزار و ۸۲۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ایالات متحده آمریکا همچنان بیشترین آمار و ارقام مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن برزیل با دو میلیون و ۴۶ هزار و ۳۲۸ مورد ابتلا و ۷۷ هزار و ۸۵۱ مورد فوتی و هندیک میلیون و سه هزار و ۸۳۲ مورد ابتلا و ۲۵ هزار و ۶۰۲ مورد فوتی، در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.