سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:10 - شنبه 28 تیر 1399

از کسب قهرمانی تا خطر از دست رفتن سهمیه/چه بلایی بر سر سپاهان آمده؟

تیم فوتبال سپاهان که در آستانه رسیدن به 3 امتیازی صدر جدول بود با عملکردی ضعیف در آستانه از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته است.

به گزارش اصفهان شرق؛ در هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال تیم سپاهان اصفهان در تبریز و در یک دیدار حساس که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا مهم بود با نتیجه ۲ بر یک مقابل تراکتور شکست خورد.

در این دیدار ابتدا احسان حاج‌صفی در دقیقه ۱۴ برای تراکتور گلزنی کرد اما در ادامه سروش رفیعی در دقیقه ۲۲ گل تساوی سپاهان را به ثمر رساند؛ رضا اسدی اما در دقایق اضافه نیمه اول گل برتری تراکتور را به ثمر رساند و بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

شاگردان امیر قلعه‌نویی با این شکست با انجام ۲۵ بازی، ۴۲ امتیازی باقی ماندند و به رده سوم جدول رده‌بندی سقوط کردند؛ پرسپولیس با ۲۴ بازی و ۵۶ امتیاز صدرنشین است و تراکتور با ۲۵ بازی و ۴۴ امتیاز در رده دوم قرار دارد.

سهیمه لیگ قهرمانان آسیا در هاله‌ای از ابهام

سپاهان در حالی در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گرفته است که شهر خودرو با ۲۵ بازی و ۴۲ امتیاز به چسبیده به سپاهان در رده چهارم است؛ همچنین استقلال با ۲۴ بازی و ۴۱ امتیاز شانس گرفتن جایگاه سپاهان را دارد، فولاد خوزستان نیز ۲۲ بازی انجام داده و ۳۹ امتیاز دارد و شانس عبور از سپاهان را دارد.

به این ترتیب طلایی‌پوشان که تا همین چند هفته پیش برای کسب قهرمانی تلاش می‌کردند در خطر سقوط به رده پنجم جدول قرار گرفته‌اند و کسب سهمیه آسیایی نیز برای این تیم در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

همه چیز البته از بازی بحث‌برانگیز با پرسپولیس در نقش‌جهان آغاز شد، جایی که سپاهان شانس این را داشت تا در روز‍‌هایی که آمادگی بالایی داشت با برتری مقابل سرخ‌پوشان به ۳ امتیاز این تیم در جدول برسد اما اتفاقات و تصمیمات عجیب در باشگاه سپاهان باعث شد بازی برگزار نشود و پرسپولیس با رأی کمیته انضباطی ۳ بر صفر برنده اعلام شود.

به این ترتیب فاصله سپاهان با صدر جدول به ۳ امتیاز کاهش پیدا نکرد بلکه ۹ امتیاز شد تا کسب قهرمانی برای طلایی‌پوشان سخت‌تر از گذشته شود، البته تساوی در هفته بعدی در شهرآورد اصفهان ۲ امتیاز دیگر از سپاهان گرفت تا به یک‌باره این تیم همه چیز را تمام شده ببیند.

تعطیلات کرونایی هم کمکی به سپاهان نکرد

کرونا سبب شد تا مسابقات لیگ برتر برای حدود ۴ ماه تعطیل شود و این فکر را ایجاد کرد که شاید این وقفه بتواند پرسپولیس را از شرایط آرمانی دور کند و سپاهان با جبران امتیازات از دست رفته بار دیگر خود را به صدر جدول نزدیک کند اما اتفاق دیگری رخ داد و این شاگردان امیر قلعه‌نویی بودند که انگار همه‌چیز را تمام شده می‌دیدند و امیدی برای کسب قهرمانی نداشتند.

سپاهان در ۴ دیدار انجام شده بعد از شروع مجدد لیگ برتر یک پیروزی کسب کرده، ۲ تساوی به دست آورده و یک شکست در کارنامه دارد و ۷ امتیاز در همین چند هفته از دست داده تا این تیم را در خطر از دست دادن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا قرار دهد.

طلایی‌پوشان در 5 دیدار باقی مانده از لیگ برتر نیز بازی‌های راحتی پیش رو ندارند و باید به ترتیب با تیم‌های صنعت نفت آبادان، استقلال، نساجی مازندران، شهر خودرو و پیکان بازی کنند که استقلال و شهر خودرو از رقبای مستقیم آن‌ها برای کسب سهمیه آسیایی هستند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.