اصفهان شرق

فرمانداران با اجتماعاتی که عامل انتقال کرونا است، برخورد کنند

کدخبر: 200336
1399/04/21 در ساعت 18:55

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، عباس رضایی در حاشیه جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: متاسفانه برخی گزارش‌ها حاکی از انتقال گسترده ویروس کرونا از طریق برخی اجتماعات مثل عروسی‌ها و مراسم‌های ترحیم و امثال آن وجود دارد و ضروری است که که به منظور حفظ سلامت جامعه از این اجتماعات جلوگیری شود.

استاندار اصفهان با اشاره به جدیت استان در برخورد با تجمعات و واحدهای صنفی متخلف از موازین بهداشتی، اظهار کرد: از اول تیرماه ۱۴۷ واحد صنفی به دستگاه قضایی معرفی که از این تعداد ۶۷ مورد پلمب شده است و فرمانداران موظف هستند با واحدهای متخلف برخورد و آن‌ها را به مردم معرفی کنند.

وی افزود: کمیته‌های سیار نظارتی در ۲۴ شهر استان تشکیل شده است و بر روند اجرای پروتکل‌ها در دستگاه‌های مختلف نظارت و حتی در ادارات با کارمندانی که این پروتکل‌ها را رعایت نکنند به عنوان تخلف اداری برخورد و درپرونده آن‌ها ثبت خواهد شد.

رضایی اظهار کرد: اجرایی نشدن برخی پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعات بی‌مورد عامل انتقال ویروس کرونا در برخی نقاط کشور از جمله اصفهان شده است که لازم است از این تجمعات جلوگیری شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بیش از هر چیزی خود مردم باید در این خصوص اهتمام داشته باشند، تاکید کرد: مردم اصفهان توجه داشته باشند که دوری از تجمعات و رعایت پروتکل‌های بهداشتی عامل سلامتی خود و دیگران و دستور شرعی، اخلاقی و عقلانی است.

وی ادامه داد: برگزاری مجالس ختم و ترحیم به عنوان یک عمل مستحب در این شرایط هیچ ضرورتی ندارد و همچنین برگزاری مراسماتی مثل جشن تولد و امثال آن می‌تواند در یک زمان مناسب‌تری برگزار شود.

رضایی با بیان اینکه مساله کرونا تمام شده نیست، افزود: این امر نباید عادی تلقی شود و از سوی دیگر نباید موجب هراس و ترس جامعه شود.

استاندار اصفهان تاکید کرد: افراد مبتلا موظف هستند ابتلای خود به اطرافیان اعلام کنند زیرا این اعلام نه تنها مایه شرمندگی نیست بلکه حاکی از شجاعت و اعتماد به نفس است و حتی مراکز درمانی و آزمایشگاه‌ها نیز موظفند ابتلای افراد به کرونا را به اطرافیان، محل کار و محل تحصیل فرد اطلاع‌رسانی کنند.

وی گفت: شهروندان تلاش کنند حتی‌المقدور از حضور در اماکن پرهیز کنند و درصورت ضرورت از ماسک استفاده و پس از حضور در منزل دست‌های خود را شست‌وشو و یا ضدعفونی کنند.

رضایی تصریح کرد: ابتلای به کرونا علاوه بر هزینه‌هایی که بر فرد و جامعه به دنبال دارد، سلامت فرد و جامعه را نیز به خطر میاندازد و چه بسا موجب مرگ فرد شود.

وی همچنین با اشاره به ارائه گزارش خود به رییس جمهور، گفت: در این جلسه گزارشی از روند ابتلا و فعالیت‌های استان اصفهان در مقابله با ویروس کرونا ارائه شد و همچنین با توجه به رشته علمی خود به عنوان یک ایمنی شناس هشت پیشنهاد علمی به ستاد ملی کرونا ارائه شد.

انتهای پیام/