سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:50 - شنبه 21 تیر 1399

افتتاح 2 هزار و 323 مجموعه حمایتی با همکاری بهزیستی اصفهان

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در هفته بهزیستی 2 هزار و 323 مجموعه از جمله 13 مرکز مشاوره، دو مهد کودک، سه مرکز مراقبتی میان‌مدت یا همان کمپ و دو کلینیک مددکاری افتتاح خواهند شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ مرضیه فرشاد صبح امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس بهزیستی اظهار کرد: به مناسبت هفته بهزیستی ۲ هزار و ۳۲۳ مجموعه حمایتی افتتاح خواهد شد که از جمله آن‌ها می‌توان به راه‌اندازی ۱۳ مرکز مشاوره، دو مهدکودک، سه مرکز مراقبتی میان‌مدت یا همان کمپ، دو کلینیک مددکاری و دو خیریه اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اشتغال‌زایی برای ۲ هزار و ۲۴۵ مددجو ادامه داد: در طرح‌های اشتغال‌زایی مددجوها از بهزیستی تسهیلات دریافت می‌کنند و یا کارفرما در ازای به کارگیری مددجویان برای اخذ تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به کودکان زیر ۱۸ سال دارای اختلالات روانی گفت: تا قبل از سال ۹۹ هیچ مرکز درمانی برای این گروه از مددجویان در استان وجود نداشت که در حال پیگیری برای صدور مجوز دو مرکز مجزا برای پسران و دختران هستیم، البته برچسب زدن بر بیماران تا قبل از سن ۱۸ سالگی صحیح نیست چرا که امکان بهبود وجود دارد.

فرشاد با تأکید بر لزوم مناسب‌سازی شرایط ادارات برای استفاده معلولان تصریح کرد: ۳۰ نمره از ۱۰۰ نمره جشنواره شهید رجایی در اختیار اداره کل بهزیستی است که بر اساس اهتمام هر دستگاه به مناسب‌سازی محیطی اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان یادآور شد: در سال ۹۶ تعداد هزار و ۱۱۳ مکان اداری از نظر مناسب‌سازی مورد بازدید قرار گرفت که این آمار در سال ۹۷ به هزار و ۵۰۰ اداره افزایش یافت و در سال ۹۸ نیز سی تیم آموزش‌دیده ادارات استان را مورد سنجش قرار دادند و بر اساس همین بررسی‌ها بیشترین مشکل معلولان در اداره‌ها نبود آسانسور است که تأمین آن به دلیل تحریم و کمبود منابع مالی به سختی قابل رفع است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.