سرویس: غیر تولیدی 17:49 - شنبه 21 تیر 1399

رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اولویت هیأت‌های حسینیه ایران در محرم

امام‌جمعه خمینی‌شهر گفت: اجبار کردن هیأت‌ها و مردم در مسائل کرونایی کار صحیحی نیست و به صورت برنامه‌ریزی شده و ارشادی با هیئات تعامل شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌السلام سید محمد موسوی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: اجبار کردن  هیأت‌ها و مردم در مسائل کرونایی کار صحیحی نیست و به صورت برنامه‌ریزی شده و ارشادی با هیئات تعامل شود.

امام‌جمعه خمینی‌شهر افزود: در این موارد تلاش بیشتر نیروهای انتظامی و بهداشتی را می‌طلبد و هیأت‌ها حتما یک مکان در فضای رو باز را در نظر گرفته و معرفی کنند.

وی  افزود: پیشنهاد می شود که در ایام محرم و صفر برای ورود خودروهای غیربومی در شهرستان محدودیت‌هایی گذاشته شود، باید از سوی اداره بهداشت بر روی عملکرد هیأت‌ها در ایام محرم نظارت شود.

موسوی در ادامه یادآور شد: از مصوبات قبل ما ایجاد شورای امر به معروف و نهی از منکر برای هر اداره بوده است، البته ستاد امر به معروف نظارت خواهد داشت اما انتظار آن است که هر اداره‌ای خود در این امر فعال باشد.

امام‌جمعه خمینی‌شهر تصریح کرد: موضوع ما این است که سنگر اول واصلی ما در مقابل بی‌عفتی، حجاب  است؛ در زمینه حجاب هم باید کار میدانی و تبلیغاتی بیشتری انجام گیرد و مرتبا تذکر داده شود.

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نیز اظهار داشت: امروز با توجه به هفته عفاف وحجاب باید توجه بیشتری به این مقوله شود، در شهرستان ما باید تلاش بیشتری در موضوع مقابله باکسانی که در جهت مخالف عفت عمومی حرکت می‌کنند بشود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: هر مسأله  جایگاه خود را دارد و نمیتوان گفت چون مشکل اقتصادی داریم  به موضوعات فرهنگی به خصوص حجاب اسلامی توجه نشود.

وی افزود: همه ما مسؤولان باید از کارمندان گرفته تا مراجعینی را که مراعات حجاب نمی‌کنند را متذکر شویم، یک مدیر در نظام جمهوری اسلامی باید نسبت به عملکرد نیروهای خود به خصوص در مسأله عفاف و حجاب حساس باشد و باید ستاد های امربه معروف ونهی از منکر بیش از پیش تقویت شوند.

 نقدعلی در ادامه خاطرنشان کرد: فضای محرم آکنده از شور واحساسات است، باید محترمانه و عزیزانه با هیئات‌های مذهبی صحبت شود که نکات بهداشتی و مصوبات ستاد کرونا رعایت شود؛ اگر به صورت ارشادی و هدایت‌کننده وارد شویم قطعا همراهی هیئات و مردم را خواهیم داشت.

علیرضا بصیری نیز اظهار داشت: کل شهر را باید تبدیل به حسینیه کنیم، مهم پیام حضرت امام حسین(ع) و عاشورا است؛ باید فرهنگ‌سازی بیشتری شود که مراسمات در فضای آزاد انجام گیرد و پذیرایی‌ها و رعایت نکات بهداشتی بر اساس  پروتکل و برنامه‌های خاص انجام گیرد.

فرماندار خمینی‌شهر ادامه داد: ائمه جماعات و هیأت امنا مساجد و هیأت‌های مذهبی شهرستان باید هماهنگی بیشتری با مسؤولان به ویژه مدیران اداره بهداشت داشته باشند.

وی افزود: ستاد های امربه معروف ونهی از منکر گروهی را انتخاب بکنند و از ادارات بررسی انجام گیرد و موارد منافی عفاف و حجاب  گزارش بشود قطعا بررسی و برخورد می شود؛ هر چند رعایت مسائل دینی مخصوص بانوان نیست بلکه این امر هم برای آقایان هم هست اما موضوع رعایت حجاب یکی از مسائل مهم است که از آن به آسانی عبور نمی‌شود.

محمدی فشارکی نیز در مورد مصوبات این جلسه اظهار داشت: در جلسه شورای فرهنگی عمومی خمینی شهر مصوب شد که  با مدیریت اداره ارشاد اسلامی شهرستان و تشکیل هیأت اندیشه‌ورز با حضور مدیران هیئات مذهبی هدایت و ساماندهی برنامه‌های مذهبی و دینی در ایام محرم و صفر انجام گیرد.

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خمینی شهر ادامه داد: برنامه‌های ماه محرم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک  انجام گیرد، برای حضور خودروهای غیربومی در ایام عزاداری نیز محدودیت هایی اعمال شود.

وی افزود: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب همه شهرداران شهرستان موظف شدند کارهای محیطی در این رابطه انجام دهند وهمه ادارات شهرستان موکلف هستند شورای امربه معروف و نهی ازمنکر در اداره خود با عضویت رئیس اداره تشکیل دهند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خمینی شهر با اشاره به دیگر مصوبات این شورا خاطر نشان کرد:  مصوب شد که  فرماندار نسبت به برگزاری منظم کمیته نظارت بر نامگذاری شهرها، خیابان‌ها اماکن وموسسات عمومی اقدام نماید و شورای اسلامی شهر هر سه ماه یک بار گزارشی از اقدامات در این زمینه را به کمیته نظارت ارائه کند.

سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خمینی‌شهر با حضور رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شد که در این جلسه هدایت و ساماندهی هیأت‌های مذهبی در ایام محرم و صفر محور جلسه اخیر این شورا بود. بر این اساس برگزاری برنامه‌های ماه محرم با رعایت فاصله‌گذاری  اجتماعی و استفاده از ماسک مصوب شد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.