سرویس: غیر تولیدی 14:41 - شنبه 21 تیر 1399

لزوم امتداد هیأت‌های مذهبی و عزاداری‌ها در فضای مجازی

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: هیأت‌های مذهبی باید امتداد و ارتباط رسانه‌ای در فضای مجازی داشته باشند و پیش‌بینی پخش زنده برنامه‌های محرم از طریق پیام‌رسان‌ها انجام گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام محمد قطبی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی خمینی‌شهر اظهار داشت: برای عزاداری‌های محرم امسال سه شیوه برگزاری می‌توان پیش‌بینی کرد، یکی این که مراسم به سبک سابق برگزار شود و تعزیت‌های همه‌جانبه انجام گیرد که امیدوار هستیم این گونه بشود.

وی افزود: پیش‌بینی دیگر در اوضاع میانه است مثل شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان که مراسم با برنامه‌ریزی و کنترل‌شده انجام گرفت اما پیش‌بینی دیگر در شیوه برگزاری مراسم در نظر گرفتن بدترین حالت آن است که اصل بحث ما و برنامه‌ریزی باید بر این اساس باشد، با توجه به محیط مذهبی خمینی‌شهر باید تمهیدات و برنامه‌ریزی دقیق‌تری در این شهرستان انجام گیرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان بیان کرد: هیأت‌های مذهبی باید امتداد و ارتباط رسانه‌ای در فضای مجازی داشته باشند و پیش‌بینی پخش زنده برنامه‌های محرم از طریق پیام‌رسان‌ها انجام گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم علاقه‌مند هستند که چهره شهر را در محرم عاشورایی ببینند، خاطر نشان کرد: در این زمینه شهرداری‌ها می‌توانند با طراحی و اجرای دیوارنگاره‌ها و قرار دادن المان‌های عاشورایی در سطح شهرستان خمینی‌شهر به این امر کمک کنند؛ ره‌روی و ره‌خوانی نوعی تعزیه‌خوانی در حال حرکت که در قالب کاروان انجام می‌شود که می‌تواند ظاهر شهر را حسینی نمایش دهد و حرکت کند که البته مدیریت ویژه‌ای می‌طلبد.

حجت‌الاسلام قطبی ادامه داد: پیشنهاد دیگر برای ایام شیوع کرونا در این است که به جای قربانی‌هایی که در معابر انجام می‌شد آن به صورت بهداشتی و بسته‌بندی‌شده در اختیار نیازمندان قرار گیرد؛ مورد دیگر پیشنهادی اجرای کرسی‌های تلاوت است چرا که حضرت سیدالشهدا(ع)در یک شبی که مهلت  برای عبادت گرفتند و هنگامی که برای نصیحت لشکریان مقابل به میدان رفتند عمده زمان و بیانات آن حضرت از قرآن و برای قرآن کریم بود.

 رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در پایان گفت: در ادارات بخشی از زمان به عزاداری اختصاص یابد عزاداری کارگری و کارمندی می‌تواند باعث مدیریت برنامه‌های عزاداری‌های شهری نیز بشود، تلاش ما باید در جهت مدیریت عزاداری‌ها باشد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.