اصفهان شرق

ضرورت رعایت عفاف و حجاب بر زنان و مردان جامعه

کدخبر: 200314
1399/04/21 در ساعت 22:24

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، بخشدار جرقویه علیا در جلسه عفاف و حجاب اظهار کرد: اگر ما کمی در مورد زندگی پدران و مادرانمان فکر کنیم، متوجه خواهیم شد که ان ها چگونه با رعایت حجاب خود از بسیاری از آسیب های اجتماعی که امروزه دامن گیر جامعه خصوصا جوانان و نوجوانان شده است در امان بودند.

احمد صادقی افزود: همه ی ما باید آنها را الگوی خود قرار دهیم و به ترویج آن فرهنگ سالم در بین جوانان و نوجوانان تلاش کنیم.

فرماندهی حوزه 5 امام محمد باقر(ع) نیز در سخنانی افزود: حجاب، پوشش، عفت و پاکدامنی مربوط به همه و باعث سلامت روح و جسم می شود و فردی می تواند در جامعه موثر باشد که صداقت، عفت و پاکدامنی در رفتار، كردار و پوشش او نيز نمود داشته باشد و هدف از برگزاري هفته عفاف و حجاب در كشور نيز فرصتی مناسب برای تبیین و تشريح  رعایت این موضوع در سطح جامعه بوده که باید با برگزاری برنامه مناسب گامی مثبت در این زمینه برداشته و در جهت ترويج آن در تمامي اركان جامعه و به منظور پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي  تلاش جدي گردد.

سرگرد احمد عابدی در ادامه با اشاره به برنامه های تعیین شده در هفته عفاف و حجاب بیان کرد: با توجه به موضوع بیماری کرونا باید برنامه های این هفته بیشتر در فضای مجازی صورت گیرد و از مسئولین فرهنگی خواست تا تلاش خود را در جهت ترویج موضع حجاب اسلامی در فضای مجازی مضاعف کنند.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر جرقویه علیا با تاكيد بر اين مطلب كه رعايت حجاب و عفاف تنها مختص به زنان در جامعه نيست تصريح كرد: رعایت حجاب و عفاف در اسلام تنها براي زنان تاكيد نشده است بلکه مردان نیز باید در نوع لباسی که می پوشند و نگاه و رفتاري  که دارند بسیار دقیق باشند چرا که فرد باید علاوه بر پوشش مناسب در کلام، درشنیده  ها و گفته هایش نيز اصول اخلاقی و دینی را رعایت کند زيرا عدم رعايت اصول اخلاق در جامعه موجب آسيبهاي اجتماعي مي گردد.

جانشین فرماندهی کلانتری شهر حسن آباد نیز با تاکید بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر در موضوع حجاب گفت: باید از فریضه امر به معروف و نهی از منکر در خصوص افراد بد حجاب استفاده کرد و در مرحله اول با تذکرات سازنده آنها را توجیه کرد.

قربانی در ادامه افزود: اگر افراد بد حجاب در چند مرحله تذکر داده شد و اعتنایی نکردند باید با مشورت مسئولین مربوطه طبق قانون با آنها برخورد شود و در مورد افرادی که لباس های نامناسب می پوشند و در سطح شهر خودنمایی می کنند نیز می توان طبق مقررات نیروی انتظامی با آنها برخود کنیم .

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی در جهت ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه ،همکاری خود را با سایر ارگان ها در حد توان اعلام می دارد.

انتهای پیام/ احمد صادقی