سرویس: اخبار شهرستان 22:24 - شنبه 21 تیر 1399

در جلسه گرامیداشت هفته عفاف و حجاب مطرح شد؛

ضرورت رعایت عفاف و حجاب بر زنان و مردان جامعه

بمناسبت هفته عفاف و حجاب جلسه ای با حضور مسئولان بخش در بخشداری جرقویه علیا با هدف ایجاد فرهنگ اسلامی در جامعه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، بخشدار جرقویه علیا در جلسه عفاف و حجاب اظهار کرد: اگر ما کمی در مورد زندگی پدران و مادرانمان فکر کنیم، متوجه خواهیم شد که ان ها چگونه با رعایت حجاب خود از بسیاری از آسیب های اجتماعی که امروزه دامن گیر جامعه خصوصا جوانان و نوجوانان شده است در امان بودند.

احمد صادقی افزود: همه ی ما باید آنها را الگوی خود قرار دهیم و به ترویج آن فرهنگ سالم در بین جوانان و نوجوانان تلاش کنیم.

فرماندهی حوزه 5 امام محمد باقر(ع) نیز در سخنانی افزود: حجاب، پوشش، عفت و پاکدامنی مربوط به همه و باعث سلامت روح و جسم می شود و فردی می تواند در جامعه موثر باشد که صداقت، عفت و پاکدامنی در رفتار، كردار و پوشش او نيز نمود داشته باشد و هدف از برگزاري هفته عفاف و حجاب در كشور نيز فرصتی مناسب برای تبیین و تشريح  رعایت این موضوع در سطح جامعه بوده که باید با برگزاری برنامه مناسب گامی مثبت در این زمینه برداشته و در جهت ترويج آن در تمامي اركان جامعه و به منظور پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي  تلاش جدي گردد.

سرگرد احمد عابدی در ادامه با اشاره به برنامه های تعیین شده در هفته عفاف و حجاب بیان کرد: با توجه به موضوع بیماری کرونا باید برنامه های این هفته بیشتر در فضای مجازی صورت گیرد و از مسئولین فرهنگی خواست تا تلاش خود را در جهت ترویج موضع حجاب اسلامی در فضای مجازی مضاعف کنند.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر جرقویه علیا با تاكيد بر اين مطلب كه رعايت حجاب و عفاف تنها مختص به زنان در جامعه نيست تصريح كرد: رعایت حجاب و عفاف در اسلام تنها براي زنان تاكيد نشده است بلکه مردان نیز باید در نوع لباسی که می پوشند و نگاه و رفتاري  که دارند بسیار دقیق باشند چرا که فرد باید علاوه بر پوشش مناسب در کلام، درشنیده  ها و گفته هایش نيز اصول اخلاقی و دینی را رعایت کند زيرا عدم رعايت اصول اخلاق در جامعه موجب آسيبهاي اجتماعي مي گردد.

جانشین فرماندهی کلانتری شهر حسن آباد نیز با تاکید بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر در موضوع حجاب گفت: باید از فریضه امر به معروف و نهی از منکر در خصوص افراد بد حجاب استفاده کرد و در مرحله اول با تذکرات سازنده آنها را توجیه کرد.

قربانی در ادامه افزود: اگر افراد بد حجاب در چند مرحله تذکر داده شد و اعتنایی نکردند باید با مشورت مسئولین مربوطه طبق قانون با آنها برخورد شود و در مورد افرادی که لباس های نامناسب می پوشند و در سطح شهر خودنمایی می کنند نیز می توان طبق مقررات نیروی انتظامی با آنها برخود کنیم .

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی در جهت ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه ،همکاری خود را با سایر ارگان ها در حد توان اعلام می دارد.

انتهای پیام/ احمد صادقی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.