سرویس: غیر تولیدی » نقلی 22:55 - جمعه 20 تیر 1399

اقدامات گشت ارشاد در راستای تأمین امنیت شهروندان دیده نمی‌شود

استاد دانشگاه گفت: گشت ارشاد کارهای خوبی برای امنیت شهروندان انجام داده که می‌توان به مقابله با اراذل و اوباش و ایجاد منطقه امن برای شهروندان اشاره کرد؛ اما در رسانه‌ها به این اتفاق پرداخته نمی‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ زهرا یوسفی در چهارمین رویداد ویترین در بررسی ابعاد مختلف فیلم «انقلاب جنسی چهار» ساخته حسین شمقدری، اظهار داشت: نباید از گشت ارشاد توقع داشت کسی را اصلاح کند و این موضوع مرحله آخر است پس نباید بگوییم وضع موجود به دلیل وجود گشت ارشاد است.

این استاد دانشگاه ضمن ابراز مخالفت از برچیده شدن گشت ارشاد افزود: این انتظامات کارهای خوبی برای امنیت شهروندان انجام داده که می‌توان به مقابله با اراذل و اوباش و ایجاد منطقه امن برای شهروندان اشاره کرد؛ اما در رسانه‌ها به این اتفاق پرداخته نمی‌شود و صرفاً کلیپ‌های بریده شده، که درگیر با یک زن بی‌حجاب است، پخش می‌شود که البته پشت این اتفاق رسانه‌های معاند هستند در حالی که رسانه‌های داخلی نه تنها از آن‌ها حمایت نمی‌کنند بلکه برخی موارد هم‌صدا با جبهه دشمن نیز می‌شوند و این مظلومیت نیروی انتظامی را به ما نشان می‌دهد.

وی کوتاهی آموزش و پرورش و عدم آموزش‌های لازم به دختران و پسران را یکی از عوامل اصلی مشکلات فرهنگی جامعه دانست و گفت: آموزش و پرورش در پرورش دانش‌آموزان کوتاهی کرده و بجای یاد دادن مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان بیشتر تمرکزش را به یادگیری دروس تئوری قرار داده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: پدر مادرها به دلیل عدم آگاهی و فراهم کردن رسانه‌های جمعی بدون نظارت بر فرزند خود مقصر هستند چراکه رسانه‌های اجتماعی نقش مهمی در تغییر سبک زندگی دارند؛ درک نکردن فرزندان نیز از دیگر دلایل برای سوق دادن جوان‌ها به انحراف جنسی است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: شرایط مختلف مثل مشکلات اقتصادی، عدم برنامه‌ریزی حاکمیت، عدم درک جوان از سوی افراد جامعه و مسؤولان برای پاسخ دادن به نیازهای جنسی او، رشد رسانه‌های اجتماعی و محرک جنسی بودن این رسانه و سخت گرفتن ازدواج از سوی خود جوانان، باعث شده است که آن‌ها به ازدواج‌های سفید روی بیاورد، نیاز جنسی خود را به شکل نادرست برطرف کرده و یا آن را سرکوب کند که این اتفاق باعث افسردگی بین جوانان شده است.

یوسفی در ادامه به ارائه راهکارهایی برای حل این معضلات پرداخت و گفت: آموزش و پرورش وظیفه‌ پرورشی را انجام دهد و مهارت‌های زندگی را از کودکی تا نوجوانی باید با برنامه‌های مدون و پیوسته بر اساس مقتضیات سنی و جنسیت کودک و نوجوان به آن‌ها آموزش دهد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: باید نوجوانان را به کارهای داوطلبانه تشویق کرد تا به واسطه قرار گرفتن در شرایط پخته شده و ازدواج و زندگی مشترک را آسان بگیرند.

وی ادامه داد: مردم و حاکمیت نباید افرادی که دچار انحراف جنسی شده‌اند را سرزنش کنند باید به این افراد به چشم بیمار نگاه شود و این افراد را زیر نظر روانشناسان خبره قرار داد تا درمان شوند.

یوسفی در پایان تأکید کرد: باید به والدین آموزش‌های کافی داده شود آن‌ها را از خطرهای رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی آگاه کرد تا بتوانند تصمیم درست را برای فرزندانشان بگیرند، همین‌طور باید درباره فیزیولوژی فرزندان خود و میزان ترشح هورمون‌های جنسی فرزندان آگاه باشند تا بتوانند بهترین مواجهه را با فرزند خود داشته باشند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.