سرویس: سیاسی » بین الملل 10:17 - چهارشنبه 07 خرداد 1393

این تصاویر توسط فعالین اجتماعی منتشر شد؛

پلیس اسرائیلی محافظ رهبر مسیحیان لبنان! + عکس

رهبر مسیحیان مارونی لبنان درحالی اسرائیل را دشمن خطاب کرده و اعلام کرده بود که به قدس می رود نه به اسرائیل، اما تصاویر منتشر شده خلاف ادعاهای این رهبر مسیحی را نشان می دهند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از ابنا ـ نصیحت‌های دلسوزانه و درخواست‌های خیرخواهانه نتیجه نداد و کاردینال «بشاره راعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان حاضر نشد از تصمیم جنجال برانگیز خود عدول کند و سرانجام راهی سفر فلسطین اشغالی شد.

برخی ناظران و کارشناسان از این سفر به عنوان ” برگی سیاه” درتاریخ لبنان یاد کرده که تنها امتیازهایی رایگان به دشمن صهیونیستی می‌دهد.

آنچه این سفر را بیش از هر چیز دیگر در کانون توجهات قرار داده همزمانی آن با عید مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان است.

درحالیکه مردم لبنان آماده می‌شدند چهاردهمین سالگرد پیروزی مقاومت و آزادسازی بخش زیادی از جنوب لبنان را جشن بگیرند، رهبر مسیحیان لبنان که با توجیهاتی تلاش کرد به این سفر سیاسی رنگ مذهبی و دینی ببخشد، وارد سرزمین‌های اشغالی فلسطین شد.

درحالی که سفر اتباع لبنانی به فلسطین اشغالی و تماس با صهیونیست‌ها جرم محسوب می‌شود، کاردینال راعی روز جمعه با یک هواپیمای اختصاصی راهی اردن شد تا از آنجا به فلسطین اشغالی برود.

وی اگر چه حاضر نشد در فرودگاه بین‌المللی بیروت به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گوید اما به محض رسیدن به اردن در گفت وگو با شبکه ۲۴ فرانسه گفت که به قوانین لبنان احترام گذاشته و قبل از خروج از لبنان از «میشل سلیمان» رئیس جمهور و «تمام سلام» نخست‌وزیر اجازه گرفته است.

رهبر مسیحیان مارونی لبنان ابتدا در مراسم استقبال از پاپ فرانسیس در امان شرکت کرد و برغم اینکه واتیکان اعلام کرده است، او جزو هیات رسمی نیست، تصمیم دارد در معیت پاپ راهی فلسطین اشغالی شود.

این برای نخستین بار از تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی است که یک کاردینال مارونی لبنانی به همراه پاپ عازم فلسطین اشغالی می‌شود. وی تصمیم دارد علاوه بر همراهی پاپ فرانسیس در سفر سه روزه‌اش به قدس اشغالی چند روز هم بیشتر در فلسطین اشغالی بماند.

این اقدام جنجال برانگیز و گام خطرناک و حساس در حالی صورت گرفته است که لبنان با رژیم صهیونیستی در حال جنگ رسمی بسر می‌برد. ناظران این گام خطرناک را زمینه سازی برای طرح ایده خفته در گوشه ذهن دشمنان مقاومت ضدصهیونیستی یعنی عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی از درگاه عادی سازی دینی و همچنین یک اشتباه تاریخی ارزیابی کرده‌اند.

گفته می‌شود مزدوران رژیم صهیونیستی که هنگام اشغال لبنان با این رژیم تحت عنوان ارتش آنتوان لحد و یا ارتش جنوب لبنان در جنگ علیه لبنان شریک بودند و اکنون در فلسطین اشغالی زندگی می‌کنند، قرار است با کاردینال راعی دیدار کنند، دیداری که در صورت برگزاری جنجال برانگیز خواهد شد.

b0134587b47733c72cc1cbcecc537250

در کنار سایر گروه‌ها بویژه مسیحیان لبنانی که طی دیدارهایی با بشاره راعی تلاش کردند او را از این سفر بازدارند، «سید ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی حزب‌الله در رأس هیاتی از این حزب با رهبر مسیحیان مارونی لبنان دیدار و به وی توصیه کرد که به این سفر نرود. وی بعداز این دیدار در گفت وگو با خبرنگاران افزود: امیدواریم کاردینال راعی مواضع ما را که با وی در میان گذاشتیم، بپذیرد.

رئیس شورای سیاسی حزب‌الله اظهار داشت: در این ملاقات کاردینال راعی را در جریان مواضع و دیدگاه‌های خود نسبت به سفری که قصد دارد به اماکن مقدسه انجام دهد، قرار دادیم و با وی در باره خطرها و پیامدهای منفی این سفر و تاثیر آن در لبنان، رژِیم اشغالگر صهیونیستی و کل منطقه گفت وگو کردیم.

سید ابراهیم امین السید تصریح کرد: کاردینال راعی به توجیهات و اهمیت دینی این سفر بویژه برای مسیحیان و قدس بدور از پیامدهای سیاسی آن مبادرت کرد.

کاردینال راعی در واکنش به انتقادهای شدید به تصمیم جنجال برانگیزش گفت: اسراییل دشمن است و من به اسراییل نمی‌روم بلکه به قدس می‌روم تا بگویم قدس قبل از دیگر مردم، شهر مسیحیان است و قدس یک شهر عربی است!

d871d85508be13b56bdf97d0db3edf4a

رهبر مسیحیان مارونی لبنان درحالی اسرائیل را دشمن خطاب کرده که فعالان اجتماعی تصاویری منتشر کرده‌اند که در آن یک نیروی امنیتی رژیم صهیونیستی کاردینال راعی را در سرزمین‌های اشغالی همراهی می‌کند.

در تصاویر منتشر شده یک نیروی امنیتی اسرائیلی که یونیفرم آبی به تن دارد از کاردینال راعی در میان محافظت می‌کند و وی را در میان انبوه جمعیت همراهی ‌می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.