سرویس: غیر تولیدی 11:52 - چهارشنبه 18 تیر 1399

مجلس باید با ابزارهایی کاربردی‌تر از سؤال دولت را به جلو براند

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان گفت: این مجلس باید دولت را به جلو براند تا یا روشن شود و یا به خط پایان برسد، ابزارهای مجلس در این زمینه خیلی بیشتر و کاربردی‌تر از سؤال و استیضاح است.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهدی شاکران با اشاره به اینکه مجلس یازدهم در شرایطی بر سر کار آمد، که کشور دوران سختی را می‌گذراند، اظهار داشت: فشار حداکثری تحریم‌ها، معضل کرونا و کاهش چشمگیر صادرات ایران در سه ماه اول و ۷ سال ضعف مدیریت‌های انجام شده توسط دولت دوازدهم همپوشانی پیچیده‌ای را ایجاد کرده که هوشیاری و سخت‌کوشی تمام ارکان نظام را بدون فوت حتی یک لحظه از زمان می‌طلبد.

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان در خصوص اینکه در این شرایط اولویت کشور چیست، افزود: سؤال و استیضاح حق مجلس است ولی از آن بالاتر حق مردم است؛ در شرایط کنونی نباید به داخل و خارج این‌گونه مخابره شود که مجلسی بر سر کار آمده که دائما می‌خواهد مچ دولت را بگیرد.

وی ادامه داد: از طرفی وضعیت و توان دولت هم مشخص است؛ بهتر بگویم پاسخ‌های آقای روحانی به سوال‌ها از اکنون مشخص است و ممکن است فضای ناخوشایندی در جلسه هم پیش بیاید که زیبنده نظام نیست.

شاکران اضافه کرد: حرف من این است که در این شرایط، استیضاح و سوال‌های پشت در پشت، جز بالا نگهداشتن سطح تنش در جامعه و به بیراهه بردن وقت گرانقدر مجلس سود آنچنانی ندارد، دولت همچون اتوبوس معیوب و خسته‌ای است که باید کشان‌کشان آن را به مقصد رساند.

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت در پاسخ به این سؤال که راه حل چیست، بیان داشت: مجلس باید دولت را به کار اندازد، مشورت فکری دهد، برنامه و طرح خوب برای گذار از بحران از دولت بخواهد و خود نیز در طراحی کمکش کند، تمام دولت و مردم باید مجلس را همچون یک حامی مقتدر حس کنند که هم پشتیبانی و هم نظارت می‌کند.

وی عنوان کرد: این مجلس باید دولت را به جلو براند تا یا روشن شود و یا به‌ خط پایان برسد، ابزارهای مجلس در این زمینه خیلی بیشتر و کاربردی‌تر از سؤال و استیضاح است.

شاکران تصریح کرد: پیش‌بینی من این است که سؤال از رئیس‌جمهور به نتیجه خاصی نخواهد رسید، سؤال‌ها هم خوب طراحی نشده است و رئیس‌جمهور هم زیرک است و در مقابل این سوالات کلی جواب‌هایی کلیشه‌ای ارائه خواهد کرد؛ امیدوارم فضای جلسه به گونه‌ای متشنج نشود که در شأن دو قوه از نظام جمهوری اسلامی نباشد.

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان گفت: اولویت کنونی نمایندگان طرح و پیگیری موضوعاتی است که باعث شود مردم اثر فوری آن را در زندگی خود ببینند، مجلس باید با قدرت به فکر چاره‌جویی جهت عبور از بحران با همکاری دو قوه دیگر باشد، طرح‌های تسهیل‌گر کسب و کار، طرح‌های مرتبط با تولید مسکن و اشتغال باید به سرعت پیگیری شود تا عبور از بحران کنونی با خسارت کمتری انجام شود.

وی افزود: در نهایت، مسائل مربوط به معیشت مردم باید اولویت اول نمایندگان باشد، پرهیز از هیایو، جنجال و به حاشیه کشاندن مجلس و ایجاد همدلی و تمرکز بر روی مسائل راه‌گشای اقتصادی مهم‌ترین وظیفه آن‌ها است.

شاکران عنوان کرد: برای شرایط بلند مدت هم، آسیب‌شناسی و مشخص کردن گلوگاه‌های آسیب‌زا در کشور در حوزه‌های مختلف و ارائه طرح‌های کاربردی و نظارت بر اجرای آن‌ها حتما باید مدنظر قرار گیرد.

عضو شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت خاطرنشان کرد: مردم فقط با دیدن تأثیر عملکرد در زندگی و سفره‌هایشان امیدوار می‌شوند؛ رفت و آمد، حرف‌های درشت زدن دولت و مجلس به یکدیگر، مشکلی را از این مردم دوا نخواهد کرد و اصل امور باید بر کارآمدی،‌ باشد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.