سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:20 - پنجشنبه 19 تیر 1399

۳۰۰ روستا در اصفهان با تانکر آبرسانی می‌شود/ خشکسالی ۸۰ درصد مساحت استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حدود ۳۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود و آبرسانی سیار به عشایر در مناطق استان نیز انجام می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ منصور شیشه‌فروش با اشاره به وضعیت اقلیم خشک و نیمه خشک اصفهان اظهار داشت: ۸۰ درصد مساحت استان اصفهان مواجه با شرایط خشکسالی است و حدود ۳۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود و آبرسانی سیار به عشایر در مناطق استان نیز انجام می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که الگوی مصرف بهینه آب به ادارات استان اصفهان ابلاغ شده است، افزود: ادارات باید مصرف آب را از طریق نصب لوازم کاهنده مصرف آب، کنترل آبیاری فضای سبز با استفاده از روش‌های نوین آبیاری و آبیاری قطره‌ای و بارانی تا ۲۰ درصد کاهش دهند.

وی با بیان این‌که ادارات باید مصرف برق را نیز تا ۲۰ درصد کاهش دهند، گفت: مدیریت و مصرف بهینه آب در بخش ساختمان، صنعت و اداری باید رعایت شود، به صنایع استان اعلام کردیم که بازچرخانی آب را در صنعت داشته باشند و فضای سبز را مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری کنند و به شهرداری‌ها هم ابلاغ کرده‌ایم که باید سیستم آبیاری فضای سبز را از آب شرب جدا کنند و سیستم‌های فضای سبز را مجهز به آبیاری قطره‌ای و بارانی کنند.

شیشه‌فروش با بیان این‌که توسعه گلخانه‌ها و روش‌های آبیاری و قطره‌ای را به کشاورزان توصیه کرده‌ایم، عنوان کرد: تا کنون ۱۳۰ هزار هکتار طرح‌های آبیاری قطره‌ای و بارانی در سطح استان اصفهان اجرا شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به این‌که طرح جامع مدیریت خشکسالی در بخش کشاورزی و شرب باید تهیه شود، بیان کرد: پیک مصرف برق از ساعت ۱۲ تا ۴ بعد از ظهر است و همه ادارات باید در این ساعات سیستم‌های سرمایشی را کمتر استفاده کنند و لامپ‌ها را تبدیل به لامپ کم مصرف کنند و روزهای تعطیل هم خاموش کنند.

وی با تأکید بر این‌که صرفه‌جویی در مصرف آب در فصل تابستان بسیار مهم است و شهروندان باید مصرف بهینه آب را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: در بخش آب شرب شهر اصفهان برنامه‌ریزی شده تا مشکلی ایجاد نشود، شرکت آب و فاضلاب استان زون‌بندی شبکه را انجام داده تا کنترل فشار در همه مناطق انجام شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.