سرویس: غیر تولیدی 12:04 - یکشنبه 15 تیر 1399

اختلاط آب در اصفهان با رعایت خط قرمز سلامت/ نیاز به صرفه‌جویی روزانه ۱۰ لیتری هر فرد داریم

معاون بهره‌برداری شبکه آب و فاضلاب اصفهان در رابطه با کیفیت آب این استان گفت: در مرکز استان در حال حاضر اختلاط آب داریم ولی از خط قرمز سلامت جلوتر نمی‌رویم.

به گزارش اصفهان شرق؛ ناصر اکبری در خصوص وضعیت منابع آبی در این شهرستان اظهار کرد: تعدادی از شهرهای تحت پوشش استان اصفهان مثل شهرضا و خور شرایط خاص و سختی دارند.

معاون بهره‌برداری شبکه آب و فاضلاب اصفهان گفت: شهرهایی که تحت پوشش سامانه آب هستند در پیک مصرف حدود ۱۵.۳ دهم لیتر بر ثانیه‌ مصرف می‌کنند اما توان مجموعه تولیدی شرکت آبفا ۱۲.۷ دهم بر ثانیه است که کمبود در این خصوص حدود ۳ لیتر است.

وی افزود: برای عبور از پیک مصرف آب که ۴۰ الی ۵۰ روز دیگر فرا می‌رسد و مصرف سرانه هر نفر حدود ۱۵۰ لیتر است نیاز به صرفه‌جویی روزانه هر فرد به میزان ۱۰ لیتر داریم تا به بحران آب نرسیم.

اکبری در رابطه با توزیع آب تصریح کرد: توزیع آب شرایط ویژه دارد که همه همت شرکت آب و فاضلاب اصفهان این است که حداکثر عدالت نسبی را اجرا کنیم.

معاون بهره‌برداری شبکه آب و فاضلاب اصفهان گفت: در کل استان اصفهان به ۳۰۰ روستا آب‌رسانی سیار صورت می‌گیرد که از این تعداد، ۵۷ روستا در اردستان هستند.

وی در رابطه با کیفیت آب استان اصفهان عنوان کرد: در مرکز استان در حال حاضر اختلاط آب داریم جایی که منابع آب محلی داریم اختلاط آب بیشتر است ولی از خط قرمز سلامت جلوتر نمی‌رویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.