سرویس: اخبار شهرستان 10:51 - جمعه 13 تیر 1399

طغیانی نماینده مردم شهر اصفهان در مجلس:

بازارچه های سنتی به عنوان درآمد ثابت و پایدار برای جرقویه علیا قلمداد می شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: با توجه به داشتن صنایع دستی و تولیدات سنتی در منطقه جرقویه علیا، می توان با ایجاد بازارچه های سنتی و شرکت تعاونی های محلی به یک درآمد ثابتی و پایدار دست یافت.

به گزارش اصفهان شرق، جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش جرقویه علیا به ریاست بخشدار و با حضور نمایندگان اصفهان در مجلس و مسئولان محلی در حسینیه حضرت ابوالفضل شهر حسن آباد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، بخشدار جرقویه علیا ضمن تقدیر و تشکر از حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مسائل و مشکلات بخش جرقویه علیا اظهار کرد: ضرورت مستقل شدن برخی از ادارات بخش جهت خدمت رسانی بهتر به مردم، حذف بعضی از ادارات به دلائل  نا مشخص، کمبود اعتبار در بخش کشاورزی از جمله مشکلاتی است که باید مسئولان نسبت به رفع آن قدم جدی بردارند.

خدابخش منصوری رئیس شورای شهر حسن آباد، رضا صادقی رئیس شورای روستای مالواجرد، حسن مبینی نژاد عضو شورای عالی استانهای کشور و فرمانده بسیج خواهران و مدیر شرکت تعاونی زنان مالواجرد و رئیس جهاد کشاورزی و رضاییان رئیس شورای بخش در مورد مسائل و مشکلات حوزه های خود گزارشی ارائه کردند.

دکتر امیرحسین بانکی ضمن ابراز خرسندی از حضور در منطقه جرقویه علیا و تبریک میلاد با سعادت امام هشتم(ع) بیان کرد: همه مشکلاتی که دوستان بیان کردند را تایید می کنم و تا حد توان پیگیر این مسائل خواهم بود ولی همانطور که همه می دانید این مشکلات یک دفعه حل نخواهد شد و برخی از این مسائل را می توانید در منطقه با وحدت و تعامل حل کنید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه افزود: شما مسئولین منطقه باید با استفاده از تجربیات دیگران و نظرات نخبه گان علت و ریشه بعضی از مشکلات را بررسی کنید و راهکار های منطقه ای را ارائه و با همفکری و رایزنی با مسئولین مربوطه موضوع را حل کرد.

وی یکی از راهکارها جهت حل بعضی از مشکلات درون منطقه ای را بیان مشکلات به صورت پروژ دانست گفت: مسئولین ارگان های مختلف طبق تخصص خود می توانند مشکل مربوطه را به شکل پروژه بیان کنند و علت این مشکل را بررسی کرده و راهکارهای منطقه ای را بیان کنند ما نیز از نظر اداری همکار و پشتیبان شما خواهیم بود.

بانکی در ادامه با اشاره موضوع گردشگری تاکید کرد: منطقه شما ظرفیت بالایی از نظر گردشگری دارد و متاسفانه تا  کنون کاری انجام نشده است شما باید امکانات را مهیا کنید تا سرمایه گذار به منطقه ورود پیدا کند زیرا با وضعیت امروزی دولت هرگز نمی تواند به این موضوعات بپردازد.

این نماینده مردم در مجلس به یکی از علت های استقبال نکردن گردشگران از منطقه جرقویه علیا اشاره کرد و گفت: شاید تپه های شنی و ماسه ای و دیگر اماکن سنتی منطقه شما بهتر از مناطق دیگر باشد ولی چون هنوز برندی برای آن ایجاد نشده این منطقه محروم مانده و استقبال زیادی از آن نمی شود؛ مسئولین باید با تبلیغ و ایجاد امکانات اولیه این موضوع را جدی گرفته تا منطقه به مردم شناسانده شود.

وی یکی دیگر از مشکلات را توجه یک بعدی به موضوع گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: امروزه ما فقط از نظر فرهنگی به موضوع گردشگری توجه می کنند در صورتی که گردشگری ابعاد مختلفی دارد و باید به همه ابعاد توجه کنیم.

دکتر مهدی طغیانی نیز در سخنانی یکی از راه های توسعه و رشد مناطق را ایجاد درآمد پایدار دانست و افزود: جرقویه علیا با توجه به داشتن صنایع دستی و تولیدات سنتی می تواند با ایجاد بازارچه های سنتی و شرکت تعاونی های محلی به یک درآمد ثابتی و پایدار دست یابد.

وی در مورد وجود معادن شن، ماسه و نمک نیز گفت: مسئولین می توانند با همکاری و تعامل با دهیاران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، درصدی را بعنوان عوارض از صاحبان معادن دریافت کنند زیرا این افراد از امکانات شهر و روستا استفاده و می توان از درآمد حاصل از این عوارض در جهت توسعه شهر و روستاها هزینه کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.