سرویس: اخبار شهرستان 15:14 - جمعه 13 تیر 1399

امام جمعه نصرآباد جرقویه سفلی:

ویروس کرونا؛ شرایط سخت اقتصادی را برای مردم مضاعف کرده است

امام جمعه موقت شهر نصرآباد گفت: شرایط سخت اقتصادی به مردم فشار اورده و ویروس کرونا هم بار را مضاعف کرده است و مسوولان بهداشتی نگران هستند.

به گزارش اصفهان شرق، همزمان با خجسته زادروز امام هشتم علی ابن موسی الرضا علیه السلام حجت الاسلام و المسلمین رضا حاجیان امام جمعه موقت نصرآباد ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تلاش برای دستیابی به مراتب عالی تقوا گفت: خداوند مژده داده که همراه اهل تقواست انجا که در قران کریم می فرماید :
إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذينَ اتَّقَوا وَالَّذينَ هُم مُحسِنونَ :
خداوند با کسانی است که تقوا پیشه کرده‌اند، و کسانی که نیکوکارند.

حجت الاسلام حاجیان با استناد به روایات از نماز جمعه به عنوان حج فقرا و حج هفتگی یاد کرد و افزود : اگر فردی در مسیر نماز جمعه جان بدهد شهید است.

امام جمعه موقت نصراباد با تبریک سالروز خجسته میلاد اقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام افزود: خدا را شاکریم که مهر و محبت اهل بیت علیهم السلام را دل ما قرار داد و کشورمان را میزبان امام رضا علیه السلام گرداند.

وی وجود مضجع منور رضوی در ایران اسلامی را لنگرگاه و حافظ کشور و عامل پایداری دین و ایمان مردم دانست و تصریح کرد : در پرتو زیارت حرم مطهر این امام همام غبار از دلها زدوده و مهربانی در جامعه زیاد می شود.

نامبرده با بیان این که امام رضا علیه السلام امام مهربانی هاست و مهربانی در جامعه لازم است و دردها و رنج ها حاصل نامهربانی هاست تاکید نمود : در این شرایط سخت اقتصادی هم می شود کاری کرد که همه مردم یک زندگی معمولی داشته باشند اما برخی مسوولان کاری کرده اند که ثروت عده قلیلی در جامعه از حد بالا رود و قابل شمارش نباشد و عده ای به نان شب محتاج باشند.ِ

خطیب نماز جمعه نصراباد معین الضعفاء را یکی از اوصاف امام هشتم بر شمرد و افزود : اقا یار مستمندان بودند و در زمان حیات وقتی برایشان غذا می اوردند قسمت خوب غذا را به فقرا می دادند و الان هم امید نیازمندان هستند اما در کشور ما بعضی دم از امام رضا علیه السلام می زنند و در عمل دشمن ضعفا هستند و شرایطی ایجاد می کنند که ضعفا پایمال شوند.

امام جمعه موقت نصراباد با اشاره به شیوع مجدد بیماری کرونا در کشور گفت: شرایط سخت اقتصادی به مردم فشار اورده و ویروس کرونا هم بار را مضاعف کرده است و مسوولان بهداشتی نگران هستند. امار مبتلایان و تعداد فوتی ها رو به افزایش است. از طرفی نمی شود فعالیت های اقتصادی و اماکن و برنامه های مذهبی و مراکز علمی را تعطیل کرد. چرا که تعطیلی انها مشکلات زیادی در پی دارد. اما برخی مراسم های پر جمعیت مثل عروسی و ترحیم قابل کنترل است. چه لزومی دارد یک جمعیت زیاد در یک فضای محدود و سر بسته زمان طولانی در کنار هم باشند. ان چه برای عروسی توصیه شده و مستحب است این است که یک ولیمه داده شود که به چند نفر از بستگان نزدیک با رعایت شیوه نامه های بهداشتی داده شود. برای اموات هم عده ای به صاحبان عزا دلداری بدهند و عرض تسلیت.

حجت الاسلام حاجیان در پایان با بیان این که علیرغم گذشت چند ماه هنوز راه علاج و درمانی برای این بیماری مرموز و منحوس پیدا نشده مردم را به عمل به توصیه های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی و دعا برای رفع این بیماری خطرناک توصیه و تاکید کرد : اگر شیوه نامه و توصیه های بهداستی رعایت نشود و به برگزاری مراسم های سنگین و پر جمعیت عروسی و ترحیم اموات که منشا شروع موج جدید است ادامه دهیم چه بسا ظرفیت مراکز درمانی تکمیل و کار از دست برود و مشکل ساز شود.

انتهای پیام/ ولی الله عرب مختاری

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.