سرویس: اخبار شهرستان 19:39 - چهارشنبه 11 تیر 1399

در جلسه کارگروه فرهنگی منطقه جرقویه علیا مطرح شد؛

لزوم استفاده از ظرفیت هنری جوانان و نوجوانان در مسیر اهداف فرهنگی

مسئول مرکز آفرینش های هنری بسیج استان اصفهان گفت: ما می توانیم با استفاده از ظرفیت های هنری جوانان و نوجوانان منطقه به اهداف فرهنگی اسلامی برسیم و از نفوذ فرهنگ غرب در جامعه جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، کارگروه فرهنگی منطقه جرقویه علیا با حضور مسئول مرکز آفرینش های فرهنگی بسیج استان اصفهان، مسئول فرهنگی بسیج ناحیه امام علی(ع)، مسئول فرهنگی هنری بسیج استان اصفهان، مسئولین محلی در بخشداری تشکیل شد.

در این جلسه بخشدار جرقویه علیا با اشاره به ظرفیت های موجود در منطقه گفت: در منطه جرقویه علیا ظرفیت های هنری بالقوه بسیار زیادی در جوانان و نوجوانان وجود دارد که مسئولین فرهنگی باید با تعامل و همکاری و جذب و هدایت این افراد این ظرفیت ها را به صورت بالفعل نمایان کنند.

احمد صادقی در ادامه افزود: یکی از عواملی که باعث رشد و توسعه منطقه می شود اتحاد و وحدت بین مسئولین و ارگان های موجود در منطقه است و در رشد و توسعه فرهنگی نیز باید از تمام ظرفیت ها در منطقه استفاده کنیم.

در ادامه مسئول مرکز آفرینش های هنری بسیج استان اصفهان ضمن تبریک دهه کرامت با اشاره به نقش هنر در پیشبرد اهداف فرهنگی گفت: ما می توانیم با استفاده از ظرفیت های هنری جوانان و نوجوانان منطقه به اهداف فرهنگی اسلامی برسیم و از نفوذ فرهنگ غرب در جامعه جلوگیری کنیم.

مهدی جعفرزاده در ادامه به نقش و نفوذ دشمنان در فرهنگ به صورت زیرکانه ای گفت: دشمنان ما با استفاده از سریال ها و فیلم های به ظاهر اسلامی به اهداف خود در بین جوانان ما می رسند مثلا در فیلم های ترکیه ای ابتدا فیلم هایی با رعایت حجاب و شئونات اسلامی ساخته می شود و مردم را جذب خود می کنند چون به ظاهر اسلامی است ولی کم کم با تغییراتی در ان به طوری که مخاطب زود متوجه آن نشود شئونات اسلامی را کنار می زنند و باعث ترویج فرهنگ خودشان می شوند.

وی در ادامه با تاکید بر هوشیاری مسئولان فرهنگی افزود: مسئولین فرهنگی باید از ظرفیت های هنری بالقوه جوانان و نوجوانان استفاده کنند و در زمینه های مختلف سرود، فیلم و تئاتر و … جوانان را فعال کنند تا دشمنان ما نتوانند به راحتی به فرهنگ ما نفوذ کنند.

در ادامه حجه السلام اخوان مبلغ جوان در منطقه رامشه گزارشی از فعالیت های فرهنگی انجام شده در دهستان رامشه را بیان کردو تاکید کرد: کار فرهنگی فقط با شعار دادن عملیاتی نمی شود بلکه باید همه با وحدت و همدلی همدیگر را یاری کنیم.

در ادامه مسئول آفرینش های بسیج استان اصفهان ضمن تایید این مشکلات افزود: ما طبق برنامه مصوب مرکز آفرینش های هنری بسیج، اولویت کمک را به مناطق محروم و شرق اصفهان اختصاص داده ایم و مسئولین می توانند با همکارانم در این مرکز مکاتبه کنند تا در حد امکانات موجود بتوانند شما را یاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.