اصفهان شرق

اوج‌گیری دوباره کرونا در اصفهان؛ حال نصف‌جهان وخیم می‌شود اگر مردم رعایت نکنند

کدخبر: 200032
1399/04/13 در ساعت 10:09

به گزارش اصفهان شرق؛  طی هفته‌های گذشته، با کاهش آمار مبتلایان به کووید 19، دو بیمارستان از لیست مراکز درمانی مرجع بیماران کرونایی خارج شده بودند؛ اما با آغاز سیر صعودی این بیماری بار دیگر تعداد بیمارستان‌هایی که اقدام به پذیرش بیماران کرونایی می‌کنند افزایش یافت.

این خبر را آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در روزهای پایانی هفته گذشته به تسنیم داد و تاکید کرد که در صورت عدم رعایت بهداشت از سوی مردم و افزایش آمار مبتلایان، سیر صعودی ابتلا به «کووید 19» در اصفهان افزایش خواهد داشت.

وی گفت: لازم است مجدداً فعالیت معمول بیمارستان‌هایی که مربوط به کرونا بوده را تعطیل کنیم و بیمارستان‌های مرجع را با کل ظرفیت در اختیار بیماران کرونایی قرار دهیم.

افزایش ظرفیت درمانی مرجع کرونا در اصفهان

با گذشت 5 روز از اعلام این موضوع، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر از افزایش ظرفیت درمانی مربوط به بیماران کرونایی داد.

طاهره چنگیز به اوج‌گیری دوباره کرونا در اصفهان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 566 بیمار بستری در مراکز درمانی مخصوص به کرونا داریم که بیش از 100 نفر از این بیماران در آی.سی.یو تحت مراقبت هستند و متاسفانه از این تعداد، 69 نفر حال وخیم دارند.

وی افزود: در روزهای اخیر ناچار شدیم که ظرفیت بیمارستان‌هایی که بخشی از آن را به کرونا و بخش دیگر را به درمان بیماران عادی اختصاص داده بودیم دوباره به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهیم.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در 24 ساعت گذشته، 76 بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز حوزه دانشگاه علوم پزشکی کاشان، بستری شدند.

این آمار نزدیک به آمار روزهای اوج کرونا در اصفهان قبل از کاهش شیب ابتلا است و بار دیگر لزوم پرهیز از حضور در اجتماعات و رعایت نکات بهداشتی از سوی همه مردم را نشان می‌دهد.

حال اصفهان وخیم می‌شود اگر مردم رعایت نکنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این باره گفت: توجه نکردن به توصیه‌های بهداشتی توسط عموم مردم به خصوص در اجتماعاتی که به نظر می‌رسد در حال عادی شدن است می‌تواند وضعیت موجود را وخیم‌تر کند.

وی بیان کرد: از مردم می‌خواهیم که مراعات جدی دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله خودداری از برگزار کردن اجتماعاتی که ضرورت ندارد و همچنین استفاده از ماسک را در دستور کار قرار دهند.

هیچ‌کس در برابر کرونا ایمن نیست

چنگیز در ادامه به گروه‌های در معرض خطر اشاره کرد و گفت: میانگین سنی افراد بستری شده کاهش یافته و آمار ابتلای کودکان، نوجوانان، جوانان و میانسالان نیز بالا رفته و این نشان می‌دهد که هیچ‌کس در برابر کرونا ایمن نیست.

به گزارش تسنیم، براساس اعلام سخنگوی ستاد استانی مدیریت کرونا، اصفهان هم اکنون در وضعیت زرد از نظر شیوع بیماری قرار دارد. البته شیب تند مبتلایان به این ویروس طی روزهای اخیر نشان می‌دهد که در صورت عدم رعایت مردم و جدی نگرفتن بیماری، این آمار باز هم افزایشی خواهد بود و آن زمان اصفهان در وضعیتی نامطلوب در برابر این بیماری قرار خواهد گرفت.

آنچه که نیاز است، رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی همه مردم است، پرهیز از برگزاری تجمعات، خارج شدن از منزل فقط برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و کارهای ضروری و استفاده از ماسک می‌تواند افراد را در برابر این بیماری مصون بدارد.

انتهای پیام/ تسنیم