سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:07 - چهارشنبه 11 تیر 1399

مشکلی برای تأمین ماسک مورد نیاز کشور در صورت تشدید کرونا وجود ندارد

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدامات وزارت صمت در روند مقابله با بیماری ویروس کرونا گفت: اگر وضعیت شیوع کرونا در کشور تشدید شود ما برای تأمین ماسک مورد نیاز مشکلی نخواهیم داشت، ولی باید تولید را با صادرات بالانس کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ رضا رحمانی وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در نشست بررسی اقدامات وزارت صمت در مقابله با ویروس کرونا در دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: در دوره تحریم و شیوع ویروس کرونا تعداد بسیاری از جهادگران به‌صورت گمنام برای رفع نیازهای عمومی کمک‌حال مردم و دولت بودند.

وی با ابراز اینکه “در روزهای اول شیوع این ویروس به ما شوک وارد شد اما با توجه به تجربه قبلی تحریم‌های خصمانۀ دشمن دچار غافلگیری و به‌هم‌ریختگی نشدیم” بیان کرد: در روزهای اول شیوع این ویروس بخشی از نیاز کشور به ماسک از خارج کشور تأمین می‌شد و این واردات در حالی صورت گرفت که ظرف 48 ساعت توانستیم کار خرید، ثبت سفارش و واردات را انجام دهیم و ظرفیت روزانه تولید ماسک را از 200هزار به 5میلیون عدد در روز افزایش دهیم که این تعداد ماسک به‌راحتی نیاز داخلی کشور را پاسخ می‌داد.

رحمانی اضافه کرد: ما با دعوت تمام تولیدکنندگان ماسک و ضد‌عفونی‌کننده‌ها، با لطف خدا و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در کشور از حیث تأمین کالای مورد نیاز مردم در زمان شیوع این ویروس منحوس با مشکل مواجه نشدیم؛ در صورتی که مردم در کشورهای اروپایی و ترکیه که با تحریم مواجه نبودند، مغازه‌ها را غارت می‌کردند.

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت دربارۀ فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزۀ تولیدات داخلی گفت: ایشان بارها تأکید کرده‌اند که اگر می‌خواهیم مشکلات اساسی کشور از قبیل بیکاری، تورم، فقر، معیشت مردم و ارزش پول ملی  حفظ شود باید سراغ تولید داخلی برویم که به‌لطف الهی وزارتخانه صمت در تولید وسایل لازم برای مبارزه با این ویروس منحوس بیانات ایشان را عملی کرد.

رحمانی افزود: اگر وضعیت شیوع کرونا در کشور تشدید شود ما برای تأمین ماسک مورد نیاز مشکلی نخواهیم داشت، ولی باید تولید را با صادرات بالانس کنیم و با وجود ذخیره ماسک کافی برای کشور بنده در اواخر حضور خود در وزارت صمت مجوز صادرات ماسک به برخی کشورهای همسایه را صادر کردم.

وی درپایان با تصریح به اینکه “باید کارهای جهادی تولیدکنندگان در تولید اقلام و ارائه کمک به مردم را برجسته کنیم” خاطرنشان کرد: در سال 97 که قیمت دلار به 20هزار تومان افزایش یافت ناخواسته کشور با مشکل کمبود لاستیک و دستمال کاغذی مواجه شد، ولی ما با امید به تولیدکنندگان چرخ تولید را همچنان فعال نگه‌داشتیم.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.