سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 07:31 - پنجشنبه 12 تیر 1399

ماسک، منجر به کاهش اکسیژن نمی‌شود

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در تهران گفت: ماسک منجر به کاهش اکسیژن نمی شود، بنابراین اختلالی در تنفس ایجاد نمی‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ علیرضا زالی، فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به الزام زدن ماسک  توسط همه افراد اظهار کرد: بر اساس  نظر سازمان جهانی بهداشت همه افراد باید در محیط خارج از خانه، به خصوص در مراکز پرتردد از ماسک استفاده کنند.

او بیان کرد:کودکان زیر دو سال که  از نظر ذهنی و فیزیکی توانایی لازم جهت زدن ماسک را ندارند و احتمال ایجاد مشکل در تنفس‌شان می‌شود  همچنین کسانی که دچار اختلالات سطح هوشیاری و ناتوانی ذهنی هستند و خودشان توانایی استفاده از ماسک را ندارند باید افرادی به طور مستمر در کنار آنها بوده تا از این وسیله محافظتی برای آنها استفاده کنند.

او تاکید کرد: البته باید بگویم افرادی که دچار ناتوانی ذهنی و حرکتی هستند خیلی کم در محیط های اجتماعی به تنهایی حضور پیدا می‌کنند اما به طور کلی استفاده از ماسک در افرادی که  دچار اختلالات ذهنی هستند و سطح هوشیاری کمتری دارند باید فرد دیگری به طور همیشگی در کنار آنها حضور داشته باشد.

زالی ادامه داد:  افراد سالم باید از ماسک استفاده کنند زیرا بسیاری از افراد ناقل ویروس کرونا بدون علامت هستند، بنابراین استفاده از ماسک می‌تواند از انتشار ویروس در سطح جامعه و ابتلا سایر هموطنان جلوگیری کند.

 زالی ادامه داد: مردم نباید هر نوع ماسکی را  استفاده کنند، برای مثال افراد شاغل در بیمارستان ها و کسانی که در معرض خطر قرار دارند باید از ماسک ان ۹۵ استفاده کنند. بیماران تنفسی با مشورت از متخصصان ریه می توانند از ماسک استفاده کنند.  ماسک منجر به کاهش اکسیژن نمی شود، بنابراین اختلالی در تنفس بیمار ایجاد نمی‌کند.

او گفت: افرادی که به بیماری مزمن ریوی مبتلا هستند باید از پزشک خود در زمینه استفاده از نوع ماسک و مدت زمان آن، مشورت های لازم را گرفته  و سپس از آن استفاده کنند.

زالی یادآوری کرد: افزایش اخیر ویروس کرونا در کشور ناشی از تجمع غیرضروری مردم و توجه نکردن آنان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است. هرچه درک جامعه از خطرات این بیماری افزایش پیدا کند، در کاهش شیوع آن نیز اثربخش خواهد بود.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.