سرویس: غیر تولیدی 08:53 - چهارشنبه 11 تیر 1399

اصفهان بالاترین آمار جذب تسهیلات کم‌بهره ودیعه اسکان موقت را دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن تشریح اقدامات این اداره‌کل در حوزه‌های تسهیلات بافت فرسوده شهری، ودیعه اسکان موقت، ساماندهی املاک و مستغلات شرکت بازآفرینی، تخصیص قیر رایانه‌ای و … از جذب ۳۵ فقره تسهیلات کم‌بهره در خصوص ودیعه اسکان موقت استان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری‌قرآن با بیان اینکه تأثیرات مثبت اقدامات راه و شهرسازی در حوزه بازآفرینی شهری در سال‌های بعد مشخص می‌شود، اظهار کرد: راه و شهرسازی وظیفه سیاست‌گذاری و نظارت در حوزه بازآفرینی را بر عهد دارد و اصل مأموریت بازآفرینی حفظ هویت، احیاء هویت محله‌ها و بافت‌های ناکارآمد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص تسهیلات بافت فرسوده شهری گفت: در بخش ثبت‌نام متقاضیان بیش از هزار و ۱۰۰ واحد ثبت‌نام انجام شده که از این بین برای ۲۶۰ واحد قرارداد منعقد شده است، همچنین در مبحث پاسخ‌گویی به استعلام بافت فرسوده شهری سال گذشته بیش از هزار و ۸۰۰  استعلام را پاسخگو بودیم.

وی اذعان داشت: با عنایت خداوند در خصوص ودیعه اسکان موقت، موفق شدیم ۳۵ فقره تسهیلات کم‌بهره به ارزش 6 میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در سطح استان جذب کنیم که بدون شک جزء بالاترین آمار در سطح کشور بوده است.

قاری‌قرآن ابراز امیدواری کرد که با بروز رسانی لایه‌های بافت فرسوده شهری در کل شهرهای استان، بارگذاری آن در سامانه تسهیلات بافت فرسوده شهری و از طرفی با بهبود شرایط بازپرداخت تسهیلات بتوانیم در میزان ثبت‌نام‌ها آمار بیشتری را داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در راستای باز زنده‌سازی بافتهای ناکارآمد شهری و اقدام ملی به طور تقریبی ۵۰۰ واحد انعقاد قرارداد، جذب  و اعطای ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بافت فرسوده شهری به متقاضیان را در برنامه داریم.

وی در حوزه ساماندهی املاک و مستقلات شرکت بازآفرینی واقع در استان اصفهان اموراتِ ساماندهی حفاظت و صیانت از املاک حوزه بازآفرینی، پیگیری اخذ نظرات کارشناسی با رویکرد بهره‌برداری، مشارکت و جذب سرمایه‌گذار، اقدامات مقدماتی اخذ و انتقال اسناد حوزه بازآفرینی را از برنامه‌های این اداره عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تکمیل فرآیندهای اخذ اسناد مالکیت و احقاق حقوق مالکان سنوات قبل، اجرای برنامه‌های مرتبط با خانه‌های تاریخی، استفاده بهینه از منابع موجود به منظور افزایش سرمایه شرکت، ایجاد ارزش افزوده و استفاده از اراضی تحت مالکیت شرکت واقع در بافت فرسوده به منظور ایجاد مسکن در راستای سیاست‌های اقدام ملی از اهداف این حوزه دانست.

قاری‌قرآن در خصوص تخصیص قیر یارانه‌ای برای بافت‌های ناکارآمد شهری اذعان داشت: با توجه به سیاست‌های جدید شرکت بازآفرینی شهری از محل اعتبارات سال ۹۸ به جای تخصیص قیر، یارانه نقدی معادل آن به حساب شهرداری‌های استان واریز شد که طی مرحله اول برای تعداد حدود ۸ شهرداری بیش از۳۰ میلیارد ریال واریز شد و پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۹ تخصیص یارانه نقدی قیر به بقیه شهرهای باقیمانده استان حداقل در یک مرحله با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال تخصیص یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در رابطه با اعطای یارانه، معادل تخفیفات صدور پروانه شهرداری‌های استان در بافتهای ناکارآمد (تخفیفات موضوع ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن) گفت: طی سال ۹۸ مبلغ تقریبی ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به شهرداری‌ها معادل تخفیف پروانه اعطا شده به مردم ساکن در بافتهای ناکارآمد پرداخت شد که بر این اساس و طی تفاهم‌نامه موضوع تخفیفات، شهرداری‌ها متعهد شدند به میزان ۴۰۰ میلیارد ریال پروژه‌های محرک توسعه در بافت‌های ناکارآمد شهری از محل تخفیفات اجرا نمایند. همچنین پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این اداره به نسبت به رسیدگی و پرداخت بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال تخفیفات اقدام کند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.