سرویس: غیر تولیدی 10:12 - سه شنبه 10 تیر 1399

توقیف ۸۰ عدد ادوات تخلیه نخاله، برداشت آب و پساب در امتداد زاینده رود

مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای از شناسایی و توقیف ۸۰ عدد ادوات تخلیه نخاله، برداشت آب و پساب در امتداد مسیر زاینده رود در هشت ماهه اخیر خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهندس احمدرضا صادقی به اقدامات شاخص انجام شده در حفظ و حراست رودخانه زاینده رود پرداخت و گفت: از آبان ماه گذشته تاکنون، در جهت حفظ و حراست از رودخانه زاینده رود، تاکنون بیش از ۳۰ عدد ادوات تخلیه نخاله شناسایی و ضبط شده است.

او با اشاره به اینکه گشت‌های حفاظت در امتداد رودخانه زاینده رود در سه شیفت کاری به شناسایی و توقیف ادوات تخلیه، برداشت آب و پساب اقدام کردند، افزود: ادوات تخلیه نخاله که در امتداد رودخانه زاینده رود از روستای چم طاق تا تالاب بین المللی گاوخونی اقدام می‌کردند، توسط یگان حفاظت رودخانه شناسایی و توقیف شد که این تخلفات نسبت به سنوات گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای با بیان اینکه متخلفانی که نسبت به پاکسازی محل از نخاله اقدام نکردند، به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: در هشت ماه گذشته بیش از ۵۰ عدد ادوات برداشت آب و پساب از رودخانه زاینده رود شناسایی و توقیف شد و با صورتجلسه به حراست انبار سد رودشتین تحویل داده شد.

او ضمن تشکر از همکاری انتظامی استان اصفهان در شناسایی و توقیف ادوات غیرمجاز در بستر رودخانه زاینده رود تصریح کرد: از آنجا که برداشت آب و پساب از رودخانه زاینده رود و تخلیه نخاله حکم قضایی دارد و همچنین تخلیه نخاله و پسماند با بهداشت و سلامت جامعه پیوند مستقیم دارد لازم است افراد از این اقدام جلوگیری کنند.

صادقی به آمار تفکیک شده تخلفات در تخلیه نخاله هم اشاره‌ای کرد و افزود: بیشترین موارد شناسایی شده در تخلیه نخاله به مناطق شرق استان اصفهان اختصاص دارد و پس از آن شهرستان فلاورجان و در مقیاس محدودتر در منطقه مبارکه و لنجان این تخلف انجام شده است.

او بیشترین تخلف ادوات برداشت آب و پساب را هم مربوط به مناطق شرق استان اصفهان اعلام کرد و گفت: شهرستان‌های مبارکه و لنجان و فلاورجان در جایگاه‌های بعدی این تخلف قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.