اصفهان شرق

رسیدگی ویژه به تپه اشرف در دستور کار شهرداری قرار گرفت

کدخبر: 199907
1399/04/10 در ساعت 15:33

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان قدرت الله نوروزی اظهار داشت: تپه اشرف یکی از میراث گذشته ماست؛ از ابتدای کار به لحاظ اهمیتی که این مکان داشت و تخریب‌هایی که متأسفانه در گذشته صورت گرفته بود، تصمیم گرفتیم انجام مجدد کاوش‌ها را پشتیبانی و از پروژه‌های کاوش حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان خبره در این زمینه اقدامات زیادی انجام دادند. در همین راستا ساماندهی بدنه منتهی به سمت خیابان مشتاق که مربوط به دوره ساسانی است، در دستور کار قرار گرفت، بیان داشت: در کاوش‌های جدید مواردی متعلق به دوره اشکانیان، سلجوقیان، آل بویه و ساسانیان کشف شده است، درصدد هستیم وضعیت این تپه باستانی که مورد توجه ویژه باستان شناسان قرار دارد، از طریق همکاری و پشتیبانی میراث فرهنگی، بهبود یابد.

شهردار اصفهان ادامه داد: در همین راستا بهبود وضعیت بدنه منتهی این محوطه باستانی به سمت خیابان مشتاق که مربوط به دوره ساسانی است، در فاز نخست با همکاری میراث فرهنگی در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفت.

گفتنی است سارویه یا کهن دژ نام بنایی در اصفهان است که در کنار پل شهرستان و در کناره شمالی زاینده رود قرار دارد و اکنون تنها بقایای آن به صورت تپه‌ای باقی‌مانده که به «تپه اشرف» معروف است. این تپه در عرصه‌ای به وسعت هفت هکتار از اراضی حاشیه رودخانه زاینده رود و خیابان مشتاق واقع شده که در اختیار میراث فرهنگی و در محدوده شهرداری منطقه ۴ است.

در روزهای اخیر، خبر کشف آثاری از دوره اشکانیان، سلجوقیان و آل بویه و چاه سنگی متعلق به ساسانیان به عمق ۶ متر در تپه اشرف اصفهان، از خبرهای مهم این روزها در ارتباط با این تپه بود.