اصفهان شرق

تأمین مرغ در استان اصفهان جای نگرانی ندارد

کدخبر: 199885
1399/04/09 در ساعت 10:17

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین ایراندوست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اطمینان خاطر دادن به مردم استان درخصوص فراوانی گوشت مرغ گفت:تأمین مرغ در استان جای نگرانی نداردچرا که با تناسب عرضه و تقاضا، قیمت مرغ واقعی شده و عرضه آن با افزایش تا پنج درصد قیمت مصوب به بازار، امکان پذیراست.

حسین ایراندوست با اشاره به تحویل ۴۲۰ تن مرغ گوشتی در روز گذشته افزود: اگرچه شیوع کرونا تنظیم بازار مرغ را بر هم زد و تناسب عرضه و تقاضا بر قیمت مرغ اثر گذاشت؛ اما با بازگشایی رستوران‌ها، هتل‌ها و مراسم‌ها تقاضای مرغ افزایش یافت و همین موضوع قیمت مرغ را واقعی کرد.

او اضافه کرد: استان اصفهان جایگاه دوم را در تولید مرغ گوشتی دارد و با جوجه ریزی‌های انجام شده، با کمبود مرغ در بازار مواجه نیستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: از دو روز گذشته بخشی از مرغ‌های منجمد در کنار مرغ گرم برای تعادل بخشیدن به بازار، از سردخانه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان به بازار عرضه شده است.

ایراندوست گفت: استان اصفهان با هزار و ۸۵۰ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۳۶ و نیم میلیون قطعه در دوره با تولید سالانه ۲۰۵ هزار تن طیور، رتبه نخست در ظرفیت تولید و رتبه دوم تولید گوشت مرغ را به خود اختصاص داده است.

هم اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ دربرخی از واحد‌های فروش در کلانشهر اصفهان به ۱۹۰ هزار و ۱۲۰ هزار ریال هم می‌رسد.

انتهای پیام/باشگاه