اصفهان شرق

محیطی سازنده در جامعه با اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر

کدخبر: 199845
1399/04/07 در ساعت 23:15

به گزارش اصفهان شرق، رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر جرقویه علیا با اشاره به اهمیت نحوه اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: از آنجا که امر به معروف و نهی از منکر اقدامی حساس و در عین حال تکلیفی شرعی است، اگر به درستی اجرا نشود، می‌تواند آثار مخربی را به همراه داشته باشد.

حجه السلام سید احمد فاطمی در ادامه افزود: امربه معروف و نهي از منكر يك واجب الهي است كه در قرآن به صراحت از آن ياد شده و در روايات و احاديث فراواني هم بر اهميت اين مهم پرداخته شده است تا جايي كه امام باقر(ع) مي فرمايند: اگر امر به معروف و نهي از منكر در يك جامعه اي احيا شود راه ها امن مي شود، كسب ها پررونق مي شود، رزق ها حلال مي شود و امنيت در جامعه حاكم مي شود.

در ادامه بخشدار جرقویه علیا نیز در این خصوص گفت:با نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر می توانیم از اختلافات در جامعه کم کنیم و نگاه امیدوارانه را در جامعه ایجاد کنیم .

احمد صادقی با اشاره به نقش مردم در فرهنگ یک جامعه افزود: همه باید با همفکری جامعه را بسازیم و یک مسئول به تنهایی نمی تواند تمام مشکلات را حل نماید تک تک مردم جامعه  می توانند با  تغییر فکر و با الگو بودن در معروفات فضای جامعه را تغییر دهند و از فرصت ها استفاده و از اختلافات دوری کنیم.

در ادامه جلسه موضوع گرانی شدن زمین و ساختمان در منطقه جرقویه علیا و شهر حسن آباد مطرح شد که پس از بحث و تبادل نظر رئیش شورای اسلامی شهر حسن آباد گفت:

با توجه به گران شدن زمین و ایجاد مشکلات برای جوانان باید در منطقه کمسیونی تشکیل شود و از مسئولین مرتبط با این موضع (مسکن و شهر سازی، منابع طبیعی، قوه قضا یه، راه و ترابری، جهاد کشاورزی و ….) دعوت شوند و در مورد آزاد سازی زمین های اطراف شهر حسن آباد و قیمت گذاری آن تصمیم گرفته شود.

املاکی ها شهر حسن آباد در خصوص قیمت گذاری زمین ها باید با این کمسیون ارتباط داشته باشند و نظر کمسیون را اجرا کنند.

شهرداری شهر حسن آباد نیز در موضوع آزاد سازی زمین های اطراف شهر با ادارات مربوطه مکاتبات را انجام دهد.

سروان براهیمی فرماندهی کلانتری جرقویه علیا نیز یکی از راه های برون رفت از افزایش قیمت زمین و مسکن را انبوه سازی عنوان کردو تاکید کرد: اگر فردی از یک خانواده می خواهد خانه بسازد شهرداری مجوز ساخت دو یا سه طبقه را به وی بدهد تاا افراد با کمبود زمین مواجه نشوند زیرا یکی از دلایل افزایش قیمت زمین  خصوصا روستاها کمبود زمین مناسب است.

وی در ادامه یکی  دیگر از راه های کمک به جوانان فاقد مسکن را چنین بیان کرد: کمیته امداد با همکاری خیرین می تواند چند باب منزل مسکونی در حد استاندارد در منطقه شهر یا روستاها بسازد و این منازل را مثلا به مدت دو سال در اختیار زوجین جوان قرار دهد و بعد از این مدت در اختیار زوج دیگری قرار دهند.

وی در ادامه افزود: جهت قیمت گذاری زمین و ساختمان می توان از بناهای قدیمی و با تجربه منطقه استفاده کنیم تا نقش سودجویان و واسطه ها را حذف کنیم با این کار می توان تا حدی از قیمت بی رویه زمین و مسکن جلوگیری کرد.

انتهای پیام/