اصفهان شرق

افتتاح اولین مجموعه فرهنگی «دختران آفتاب» در شهر حسن آباد

کدخبر: 199836
1399/04/08 در ساعت 23:26

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، همزمان با گرامیداشت روز دختر و دهه کرامت مجموعه فرهنگی دختران آفتاب با همکاری مراکز فرهنگی و شهرداری برای اولین بار در شهر حسن آباد  افتتاح شد.

در این مراسم حجت السلام و المسلمین عباسی یکی از کارشناسان مجموعه فرهنگی باران اصفهان با اشاره به نقش دختران در اشاعه فرهنگ اسلامی گفت: سعادت و ترقي هر ملتي به محيط و طرز تربيت خانواده است و عامل مؤثر در تربيت اعضاء خانواده زن است، زن براي جامعه‌ي انساني در حكم منبع عاطفي و معنوي است كه اگر جامعه در جهت رشد و اعتلاي خود از اين سرچشمه‌ي عواطف و معنويات استفاده‌ي شايسته‌اي به عمل نياورد، به جهت فقر عاطفي و معنوي، به تدريج از محتواي خويش تهي شده و از ارزش‌هاي اصلی فاصله خواهد گرفت.

وی در ادامه به نقش حجاب در جامعه اشاره و تاکید کرد: شما دختران در این مجموعه فرهنگی باید الگویی برای همه باشید و در کلاس های خود از ورود افراد بدحجاب جلوگیری نکنید بلکه شما باید این افراد را جذب کلاس های خود کنید تا تحت تاثیر احکام و آموزه های دینی قرار بگیرند و به دلخواه خود به حجاب روی آورند تا خود به نقش مهم حجاب پی برند.

حجه السلام عباسی در ادامه افزود: اگر با زور و ترس افراد را به رعایت حجاب دعوت کنیم شاید چند روزی حجاب را رعایت کنند ولی به مرور زمان این موضوع کمرنگ خواهد شد پس باید شما در این مجموعه فرهنگی  طوری فعالیت  کنید که خودتان به عنوان الگو در جامعه باعث جذب دیگر افراد شوید.

عباسی در ادامه با تاکید بر ارزش دختر در احادیث و روایات گفت: همانطور که همه می دانید طبق ایات و روایات بهشت زیر پای مادران است یعنی هرکسی بخواهد وارد بهشت شود باید اخلاق و منش مادری را داشته باشد و شما دختران که مادران آینده جامعه هستید باید بسیار هوشمند باشید.

وی خطاب به دخترانی که بدون هیچ ضابطه ای و از روی ظاهر اقدام به انتخاب همسر می کنند گفت: شما دختران باید بسیار با احتیاط و هوشمند در جامعه امروزی حرکت کنید و اگر از روی ظاهر کسی را به همسری خود انتخاب می کنید باید این سوال را از خود بپرسید که آیا این فرد می تواند پدر خوبی برای فرزندم باشد اگر به این سوال فکر کند حتما راه درست را انتخاب می کند و در مقابل پسران نیز باید این سوال را از خود بپرسند که آیا فردی که برای همسری انتخاب کرده است لایق مادر شدن را دارد؟

حجه السلام و المسلمین عباسی در پایان سخنان خود از دختران منطقه جرقویه علیا خواست تا با شرکت در این مجموعه فرهنگی بتوان در برابر آسیب های اجتماعی امروزی که هر روز به طریقه های مختلفی در صدد فریب جوانان ما هستند ایستادگی کنیم .

شایان ذکر است این مجموعه فرهنگی مخصوص دختران مقطع متوسطه اول می باشد.

انتهای پیام/