اصفهان شرق

نسخه پلیس اصفهان برای مقابله با ناهنجاری‌های فرهنگی جامعه

کدخبر: 199819
1399/04/08 در ساعت 13:13

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا میرحیدری در جلسه هم‌اندیشی با اساتید حوزه‌های علمیه اصفهان ضمن تبریک دهه کرامت با بیان اینکه امروز در برهه حساس تاریخی قرار داریم، گفت: دشمن تمام امکانات خود را بسیج کرده تا این نظام اسلامی که نتیجه قرن‌ها مجاهدت علما و پیروان راستین دین اسلام و مذهب تشیع است و امروز به دست ما سپرده شده را از درون متزلزل کند و به دولت‌ها و ملت‌های جهان بفهماند که حکومت دینی کارایی لازم را ندارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه وجود برخی مشکلات جامعه را ناشی از فاصله گرفتن از اهداف و آرمان‌های امام راحل و شهدا عنوان کرد و اظهار داشت: مطمئناً در ارتباط با مشکلات حوزه فرهنگی نیازمند یک نسخه فرهنگی هستیم و باید دست خود را به سوی صاحبان تأثیرگذار این حوزه که شامل حوزه مقدسه علمیه و دانشگاه است دراز کنیم.

وی با بیان اینکه امروز ادبیات پلیسی به تنهایی نمی‌تواند پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم که روحانیون، اساتید حوزه و دانشگاه و دستگاه‌های فرهنگی جامعه به ما کمک کنند تا با یک رویکرد فرهنگی در حفظ جوانان عزیز متفاوت از این شرایطی که وجود دارد عمل کنیم.

میرحیدری از تدوین طرحی با محوریت جامعه روحانیون استان به منظور مقابله با ناهنجاری‌های فرهنگی خبر داد و افزود: دستگاه‌های فرهنگی احساس می‌کنند که فقط نیروی انتظامی بایستی در مقابل بد پوششی‌ها و ناهنجاری‌های فرهنگی بایستد و با برخوردهای قهری اوضاع را مدیریت کند در حالی که خود آن دستگاه‌ها هم باید به میدان بیایند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان برخورد با ناهنجاری‌های فرهنگی را نیازمند وحدت رویه بین همه دستگاه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: اگر نیروی انتظامی با یک ناهنجاری برخورد کند و یک دستگاه دیگر آن را ترویج و تبلیغ نماید این دوگانگی باعث می‌شود نتیجه مطلوب به دست نیاید بنابراین باید همه دستگاه‌ها در راستای اهداف انقلاب و حفظ ارزش‌ها حرکت کنند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان بیش از ۶۰۰ دستگاه و کانون فرهنگی، مجامع بزرگی مانند ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، افزود: اگر هر دستگاهی در کنار پلیس قرار گیرد و متولی اصلاح یک قسمت از نقاط آلوده شود قطعاً شرایط جامعه ما متفاوت از وضعیت کنونی خواهد شد.

میرحیدری تصریح کرد: نیروی انتظامی هم با آمادگی کامل در صحنه حاضر است و از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت و پشتیبانی می‌کند و با کسانی که بخواهند دهن کجی کنند و با نگاه ایجابی و اقناعی مقابله کنند برخورد قانونی می‌کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، وجود اراذل و اوباش را خط قرمز پلیس عنوان کرد و با اشاره به طراحی گروه ویژه‌ای برای مقابله با این‌گونه افراد در فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با قوه قهریه‌ای که اقتدار نظام اسلامی را نشان دهد با آن‌ها برخورد می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد این افراد به پیاده‌نظام دشمن برای ایجاد نا امنی در جامعه مبدل شوند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم انقلاب ما حفظ شود باید از نیروهای انقلابی در بدنه سازمان‌ها و دستگاه‌ها استفاده کنیم و با نگاه انقلابی مسائل را پیش ببریم، خاطرنشان کرد: امروز نیروی انتظامی نیز در مسیر دست‌یابی به پلیس در تراز انقلاب حرکت می‌کند و یکی از اولویت‌های فرمانده ناجا این است که این نیرو بتواند به چنین جایگاه رفیعی دست یابد.

انتهای پیام/