سرویس: فرهنگ و هنر 07:30 - چهارشنبه 04 تیر 1399

سردرگمی در بازگشت زندگی به سالن‌های سینما؛ بازگشایی سینماها بار دیگر به تعویق می‌افتد؟

در حالی‌که قرار بود با آغاز فصل تابستان سینماها نیز بازگشایی شوند اما به دلیل برخی اختلافات این زمان به تعویق افتاد، اما گویا هنوز اختلافات به طور کامل حل نشده است.

به گزارش اصفهان شرق؛با شیوع کرونا در کشور، فعالیت همه مشاغل و اصناف به حالت تعلیق در آمد که این تعلیق به مدت یک ماه ادامه داشت. پس از ان آهسته آهسته شاهد بازگشایی مشاغل کم خطرتر بودیم اما همچنان فعالیت‌های فرهنگی و هنری ممنوع بود. در نهایت ستاد مبارزه با کرونا پس از چهار ماه برای نخستین بار در سال جاری دستور بازگشایی این دسته از مشاغل با رعایت موازین بهداشتی را داد و سینماها خود را آماده پذیرایی از مردم کردند.

در استان اصفهان اما فعالیت سینماها هنوز آغاز نشده است؛ سردرگمی در اکران فیلم‌ها، لزوم مراقبت بیش از پیش و ضد عفونی کردن سالن‌ها و تفاوت قیمت بلیت‌ها باعث شده همچنان شاهد بازگشت هنر هفتم در استان اصفهان نباشیم.

پیشتر معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خبر از بازگشایی سینماها در روز یکشنبه و همزمان با آغاز به کار سینماها در تهران را داده بود؛ اما اختلافات و سردرگمی‌ها باعث شد بازگشایی تا 4 تیرماه به تعویق بیفتد؛ اما برخی سینماداران شهر اصفهان از این مورد اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.

یکی از کارکنان پردیس سینمایی چهارباغ گفت: هنوز لیست فیلم‌ها و ساعت‌های اکران به ما ابلاغ نشده است و منتظر اعلام مراجع مربوطه هستیم.

همچنین یکی از کارکنان سینما سپاهان نیز گفت: در حال حاضر منتظر اعلام فیلم‌ها هستیم اما همچنان وضعیت اکران آن‌ها مشخص نیست.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در همین رابطه اظهار داشت: سینماها می‌توانند به ادامه اکران فیلم‌های گذشته خود بپردازند، اما اختلاف بر سر دو فیلم خوب بد جلف 2 و شنای پروانه بود که به زودی و با بازگشایی سینماها اکران خواهند شد. این دو فیلم هنوز به سینماها ارسال نشده است، البته ارسال این فیلم‌ها به سینماها زمان بر نیست و اگر همه چیز مطابق با برنامه ریزی‌ها پیش برود، قطعا در روز چهارشنبه شاهد بازگشایی سینماها خواهیم بود. در غیر این صورت و در بدترین شرایط این اتفاق در روز پنجشنبه رقم خواهد خورد.
محمدعلی جعفری افزود: وظیفه ما اطلاع رسانی در مورد هر موضوعی به سینماها است و زمانی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد مبارزه با کرونا دستور بازگشایی سینماها را داد، این دستور به کلیه واحدهای سینمایی استان ابلاغ شد. برخی از این سینماها زیر نظر حوزه هنری نیز هستند که از آن طریق هم به آن‌ها اطلاع رسانی شده است.

با وجود برخی اختلافات و مشکلات در راه بازگشایی سینماها، به نظر می‌رسد سینماهای استان اصفهان آماده استقبال از مردم و هنر دوستان هستند و پس از چهار ماه وقفه، می‌توانیم شاهد بازگشت فیلم‌ها بر روی پرده‌ سینماها باشیم

انتهای پیام/ تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.