سرویس: غیر تولیدی 12:16 - دوشنبه 02 تیر 1399

طرح هادی برای ۹۱۹ روستای استان اصفهان تهیه شد/ بافت با ارزش ۱۷ روستا احیا می‌شود

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان از وجود ۹۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان خبر داد و گفت: برای ۹۱۹ روستا طرح هادی تهیه شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی کریمی، با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای استان، اظهار داشت: در استان اصفهان 935 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که از این تعداد برای 919 روستا طرح هادی تهیه شده است.

وی افزود: پس از سپری شدن مدت 10 ساله طرح هادی، برای 471 روستا طرح  بازنگری تهیه شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان با بیان اینکه تعدادی از طرح‌ها، 10 سال دوم اجرایشان نیز به اتمام رسیده است، گفت: طرح هادی بازنگری مجدد برای 71 روستا تهیه شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته برای 60 روستای استان اصفهان طرح هادی بازنگری در دستور کار قرار داشت که نقشه‌برداری آنها انجام، مشاوران انتخاب و 60  درصد پیشرفت کار داشته است.

کریمی ادامه داد: تا پایان سال مالی (31 شهریور 99) 40 درصد باقیمانده کار و مراحل کمیته تصویب و ابلاغ آن انجام می‌شود.

وی با اشاره به وظیفه دیگر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: تهیه طرح بافت با ارزش و طرح روستاهای هدف گردشگری از دیگر وظایف این نهاد است که برای سال جاری طرح بافت با ارزش روستاهای قورتان و بلان در شهرستان اصفهان و تهیه طرح بافت با ارزش روستای خشوئیه شهرستان لنجان در دستور کار قرار دارد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: بافت این روستاها بسیار قدیمی و با ارزش است که سعی در احیای این بافت‌ها را داریم و در مرحله بعدی اجرای عملیات سنگفرش معابر، جداره سازی، پیاده روسازی و احیای مراکز محلات صورت می‌گیرد.

وی افزود:  17 روستای هدف گردشگری با بافت با ارزش در استان اصفهان وجود دارد که احیای بافت با ارزش آنها در کارگروه ملی مصوب و طرح‌های آن تهیه شده است، تاکنون بافت با ارزش روستاهای ابیانه، کمجان و هنجن نطنز، نشلج کاشان، روستای وانشان گلپایگان و روستای خفر سمیرم اجرا شده است.

کریمی درخصوص اجرای طرح هادی گفت: در سطح استان با توجه به اعتبارات مصوب سالانه دولت، اجرای طرح‌های هادی در دستور کار قرار داده می‌شود که شامل جدول‌گذاری، زیرسازی، پیاده‌رو سازی و آسفالت معابر است و تا پایان سال مالی که مهلت اجرای آن است در سطح استان 70 میلیارد تومان اعتبار مصوب استانی- ملی داشتیم که 47 میلیارد و 900 میلیون تومان آن تخصیص داده شده که در 279 روستا کارهای عمرانی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.