سرویس: غیر تولیدی 12:12 - یکشنبه 01 تیر 1399

تخلفات ساخت و ساز سال ۹۹ شامل بسته تشویقی نمی‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تخلفات ساخت و ساز سال ۹۹ به هیچ عنوان مشمول بسته تشویقی نخواهد شد پس گاهی عده ای نباید به دنبال سوءاستفاده از این اتفاقات باشند.

به گزارش اصفهان شرق؛ علیرضا نصراصفهانی صبح امروز در صد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر را تبریک گفت و اظهار کرد: امید دارم همه بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب زمینه رشد و تعالی تمام دختران آینده‌ساز میهنمان به ویژه دختران استان و شهرمان اصفهان را در ابعاد مختلف فراهم کنیم و بیشتر شاهد مشارکت و حضور آن‌ها در عرصه‌های مختلف باشیم.

مسؤولان چون شهید بهشتی شیفته خدمت باشند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قرار داشتن در هفته قوه قضاییه، شهادت سیدالشهدای انقلاب یعنی شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران این شهید به ویژه شهدای اصفهانی این واقعه شهیدان علی‌اکبر اژه‌ای، محمد منتظری، طباطبایی‌نژاد و سید شمس‌الدین حسینی نایینی را گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد که همه مسؤولان رهروان خوبی برای این شهدا باشند.

وی در ادامه ضمن بیان جمله مغفول مانده شهید بهشتی مبنی بر اینکه «ماشیفتگان خدمت هستیم نه تشنگان قدرت»، گفت: امید دارم این شیفتگی به خدمت در کل مسؤولان نظام جمهوری اسلامی جاری باشد و از هرگونه آغشتگی به تشنه قدرت بودن دور باشند، این شهید جمله درس‌آموز دیگری نیز دارند که «تلخی برخورد صادقانه را بر شیرینی برخورد منافقانه ترجیح می‌دهم».

نصراصفهانی همچنین شهادت چریک اندیشمند جمهوری اسلامی و کسی که در تمام جبهه های علمی، اخلاقی و جنگی حضور فعال داشت، شهید مصطفی چمران را نیز تسلیت گفت و ادامه داد: امید داریم روح این شهید و همه شهدا شاد باشد و درس‌هایی که به ما آموختند را در مسیر زندگی خود استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قرار داشتن در روز اصناف، تصریح کرد: امید دارم با همفکری، همگرایی، برطرف شدن مشکلات و موانع و همکاری همه اصناف شاهد اتفاقات خوبی برای مردم باشیم.

ماجرای نام‌گذاری سالن اجتماعات گلستان شهدا

وی در ادامه با اشاره به بیان برخی صحبت‌ها در محافل و شبکه‌های مجازی در خصوص نامگذاری سالن اجتماعات در دست احداث گلستان شهدا خاطرنشان کرد: احداث چنین سالنی از آرزوهای چندین ساله اصفهان بود که در این دوره از مدیریت شهری عملیاتی و محقق شد و در آینده نزدیک با حضور خانواده شهدا افتتاح خواهد شد، نام‌گذاری این سالن برگرفته از آیه ۱۱ سوره مؤمنون و آیه ۱۰۷ سوره کهف بوده است، طبق تفسیر مفسران فردوس منتها جایگاهی است که مؤمنان و شهدا در آن قرار می‌گیرند و از فردوس به عنوان بهشت برین یاد می‌شود، پیامبر(ص) هم می‌گویند فردوس بالاترین درجه بهشت است؛ بنابراین این نامگذاری به این دلیل بوده که اعتقاد قلبی ما این است که همه شهدا جایگاهشان فردوس است.

نصراصفهانی با بیان اینکه این سالن با ویژگی‌های خاص به این نام در شورای نامگذاری مزین شده است، اضافه کرد: این نام در کمیسیون فرهنگی ورزشی نیز به دقت بررسی و ابعاد مختلف آن سنجیده شده و در صحن علنی شورا نیز بررسی و تصویب شده و برای طی مراحل بعدی به فرمانداری فرستاده شده و این نام‌گذاری صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: عده‌ای می‌گویند اینجا نام تالار گرفته و شاید کاربری دیگری مدنظر کسانی باشد که این نام را انتخاب کرده‌اند، اما بنده تقاضا دارم از تشویش اذهان عمومی پرهیز شود و هیچ اظهارنظری را بدون بررسی و اطلاعات در این زمینه نداشته باشیم، نزدیک‌ترین مسیر این است که در صورت داشتن ابهام در هر موردی به متولی آن امر مراجعه کرده و سپس به اظهار نظر در آن موضوع بپردازیم و روح و روان خانواده شهدا که همه هستی خود را تقدیم انقلاب کردند بی جهت مخدوش و آنها را دلواپس نکنیم.

وی با تأکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم این اقدام بزرگ و شیرین در چنبره سطحی‌نگری و کم اطلاعی گرفتار نشود، تصریح کرد: در مدیریت شهری همواره باب گفت و گو باز بوده و خواهد بود و هرگونه اعتراض و انتقاد در مسیر درست خودش را با آغوش باز پذیرا هستیم، هیچ تصمیمی وحی منزل نیست و این در سایه گفت‌وگو و مذاکره می‌تواند از پختگی لازم برخوردار شود اما همه این‌ها باید در مسیر قانونی خودش و به دور از هر گونه هیاهو و برخورد و رفتار احساساتی باشد و از هرگونه قضاوت شتاب زده و تحریک‌آمیز هم باید پرهیز کرد؛ در درجه اول باید به دنبال پاسخ سؤالات خودمان باشیم که اگر پاسخ گرفتیم کریمانه برخورد کنیم و اگر هم پاسخ سؤال خود را نگرفته و متقاعد نشدیم باید از مراجع قانونی اقدام کنیم.

هزینه ۷۰ میلیارد تومانی برای سالن اجتماعات گلستان شهدا

نصراصفهانی در ادامه بیان کرد: اقدام صورت گرفته یعنی ساخت این سالن یک اتفاق ارزشمند است و مدیریت شهری در دوره فعلی با افتخار به انجام این کار مبادرت کرد، هرچند در ابتدای این امر قرار بود بنیاد شهید، استانداری و شهرداری سهم یک سومی در تأمین بودجه این سالن داشته باشند اما به جهت موانع اقتصادی برای استانداری و بنیاد شهید، مدیریت شهری یک تنه ورود پیدا کرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آزادسازی‌های زیادی انجام شد و نسبت به احداث سالن که مراحل پایانی خود را طی می‌کند اقدام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به هزینه ۷۰ ملیارد تومانی از محل اعتبارات شهرداری برای این پروژه، بیان کرد: امید دارم سالنی فاخر و در شأن گلستان شهدا و خانواده آن‌ها و مردم اصفهان باشد و بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه این بحث نیز مطرح می‌شود که نام‌گذاری به عنوان خیمه حسینی گلستان شهدا بوده است، مطرح کرد: قرار بر این شده که تابلوی نام سالن مزین به آیه قرآن شود و در ذیل آن به خیمه حسینی گلستان شهدا اشاره شود که در طول انقلاب اسلامی شاهد وقایع مختلفی بوده است، در خصوص خیمه فعلی هنوز تصمیم جدی گرفته نشده است و باید در خصوص کارکردهای آن در آینده بیشتر بررسی صورت بپذیرد.

تخلفات سال ۹۹ شامل بسته تشویقی نمی‌شود

نصراصفهانی با اشاره به ارائه بسته تشویقی ساخت و ساز عنوان کرد: هفته گذشته لایحه دوفوریتی بسته تشویقی به تصویب رسید و علاوه بر تخفیفات خاص، مدت زمان بهره مندی شهروندان هم از این بسته افزایش پیدا کرد، همه باید کمک کنیم تا پرونده های بلاتکلیف شهر تعیین تکلیف شود و شهروندان هم زودتر مراجعه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه اذعان کرد: در این بسته اشاره کردیم که تخلفات سال ۹۹ به هیچ عنوان مشمول این بسته نخواهد شد پس گاهی عده ای نباید به دنبال سو استفاده از این اتفاقات باشند؛ اگر مجموعه مسؤولیت ها را بسیج کنیم می توانیم برای آینده اصفهان تدابیر خوبی بیندیشیم.

۳۳ هزار تماس با ۱۳۷ در اردیبهشت ماه

وی همچنین گفت: در اردیبهشت ماه امسال ۳۳ هزار و ۷۸ شهروند با سامانه ۱۳۷ تماس گرفتند و مسائل خود را با مدیریت شهری مطرح کردند، این موضوع نشان می‌دهد مشارکت و دلواپسی مردم باعث اعلام این دغدغه‌ها می‌شود.

نصراصفهانی در رابطه با حقوق و مزایا و رفاهیات کارکنان شهرداری توضیح داد: در این رابطه با معاون مالی اداری شهرداری جلسه بسیار خوبی داشته ایم و قطعاً شرایط به گونه ای رقم خواهد خورد که در کارکنان شهرداری انگیزه بهتری ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان با اشاره به وضعیت نامناسب میز خدمت، بیان کرد: میز خدمت با اهداف اولیه یک مقدار فاصله دارد، باید فاصله گذاری اجتماعی و وقت مردم مدنظر باشد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.