سرویس: غیر تولیدی 16:36 - شنبه 31 خرداد 1399

بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای در ایام امتحانات

کارشناس برنامه تغذیه نوجوانان در دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درباره بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای دانش‌‌آموزان در ایام امتحانات توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ مریم زارعی کارشناس برنامه تغذیه نوجوانان در دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، با اشاره به نکات تغذیه‌ای دانش آموزان در شب امتحانات و حتی کنکور اظهار کرد: داوطلبان کنکور و دانش آموزان در وعده شام باید غذای سبک مصرف کنند تا هضم آن غذا آسان شده و خواب راحتی داشته باشند.

خوردن دوغ و ماست ترش در ایام امتحانات ممنوع

او با اشاره به اینکه برای دانش آموزان در روز امتحان صبحانه باید اهمیت بیشتری داشته باشند، ادامه داد: دانش آموزان باید در ساعات مطالعه از خوردن ماست و دوغ ترش که ممکن است خواب آور باشد بپرهیزند و همچنین از مصرف روزانه شیر و ماست شیرین غافل نشوند.

زارعی بیان کرد: داوطلبان کنکور و دانش آموزان باید یک لیوان شیر کم چرب در شب قبل از امتحان مصرف کنند؛ زیرا این کار باعث آرامش و خواب راحت‌تر آن‌ها می‌شود.

او با اشاره به اهمیت تغذیه دانش آموزان، افزود: چای، قهوه و سایر نوشیدنی‌های کافئین دار مثل نوشابه‌های گازدار در شب امتحان به علت کافئین بالا باعث اضطراب و بی خوابی خواهند شد. اگر دانش آموزان احساس خستگی دارند، کمی استراحت کرده و از محرک‌هایی مثل قهوه برای بیدار ماندن استفاده نکنند.

او تاکید کرد: مصرف فست فودها، سیب زمینی سرخ شده و غذا‌های سنگین و چرب که موجب اختلال در خواب می‌شوند در شب امتحان ممنوع است. غذا‌های نشاسته‌ای مانند ماکارونی، برنج و نان که سبک‌تر هستند به دلیل تاثیر در بهبود کیفیت خواب، در شب امتحان مفید‌تر هستند.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.