سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:03 - سه شنبه 06 خرداد 1393

در مسیر جام جهانی/۳

جدال فوق هیجانی اسپانیا و هلند

حضور تیم‌های اول و هشتم و دوازدهم فوتبال دنیا در این گروه نویدبخش نمایش بازی‌های پرگل و پر طراوتی خواهد بود.از طرف دیگر حضور قهرمان و نایب قهرمان دوره قبل در گروه B به جذابیت‌های این گروه خواهد افزود.

در بسته خبری در مسیر جام جهانی در نظر داریم نگاهی به گروه بندی تیم های حاضر در جام جهانی و وضعیت تیم ها در هر گروه داشته باشیم که امروز نوبت به گروه B این رقابت ها رسید.

گروه B جام جهانی: اسپانیا، هلند، شیلی و استرالیا

اسپانیا تیم اول فوتبال دنیا و فاتح ۳ جام‌ متوالی اخیر در مهم‌ترین رقابت‌های فوتبال دنیا، این دوره نیز امید اول قهرمانی جام جهانی است.از طرفی نارنجی‌پوشان هلند نیز برای اثبات فوتبال خود حرف‌های زیادی دارند و به‌دنبال جبران ناکامی‌های خود در ادوار گذشته هستند.

از تیم فوتبال شیلی هم نمی‌توان غافل شد. تیمی که همواره مدعی صعود به مرحله حذفی بوده و هیچگاه در مقابل مدعیان فوتبال دنیا حریف دست و پا بسته‌ای نبوده است. در این گروه تیم ۵۷ ام دنیا یعنی استرالیا نیز حضور دارد که با توجه به حضور اکثر بازیکنانش در لیگ‌های اروپا فوتبالی فراتر از سطح آسیا را به نمایش خواهد گذاشت.

پیش از این در سال ۲۰۱۰ اسپانیا و شیلی در مرحله گروهی در یک گروه قرار داشتند که اسپانیا به عنوان تیم اول و شیلی به عنوان تیم دوم از گروه ۸ به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یافتند.

اسپانیا:
مدافع عنوان قهرمانی در بازی‌های مقدماتی به همراه فرانسه،فنلاند، گرجستان و بلاروس در گروه ۹ حضور داشت و توانست با کسب ۲۰ امتیاز از ۸ بازی بالاتر از فرانسه به عنوان تیم اول گروه به‌صورت مستقیم و برای چهاردهمین بار به جام جهانی راه یابد.

در جام جهانی ۲۰۱۰، اسپانیا در اولین بازی مرحله گروهی با یک گل مغلوب سوئیس شد اما در دو بازی دیگر مرحله گروهی توانست هندوراس و شیلی را با نتایج ۲-۰ و ۲-۱ شکست دهد و به عنوان تیم اول از گروه ۸ صعود کند.

در مرحله یک‌هشتم نهایی اسپانیا در یک بازی سخت با تک گل داوید ویا در دقیقه ۶۳ پرتغال و کارلوش کیروش را از پیش رو برداشت و حریف پاراگوئه در مرحله یک‌چهارم نهایی شد.

تیم پاراگوئه حریف سرسختی برای اسپانیا بود اما تنها ۲۰ دقیقه بیش از پرتغالی‌ها دوام آورد و سرانجام باز هم با تک گل داوید ویا در دقیقه ۸۳ بازی را به قهرمان اروپا در سال ۲۰۰۸ واگذار کرد و ماتادورها به نیمه‌نهایی راه یافتند.

حال اسپانیا باید به مصاف آلمانی می‌رفت که جز قهرمانی به چیز دیگری نمی‌اندیشید. آلمانی که بر خلاف بردهای خفیف اسپانیایی‌ها در بازی‌های یک‌هشتم و یک‌چهارم نهایی توانسته‌بودند ۴-۱ انگلستان را شکست دهند و پس از آن آرژانتین را ۴-۰ در هم کوبیده بودند.

اما اسپانیا فاتح این بازی بود و این‌بار کارلوس پویول با تک گل خود اسپانیا را فینالیست کرد. فینالی که یک پای دیگر آن هلند بود.در بازی فینال هلند برای قهرمانی هیچ چیز کم نداشت مگر پسرک باهوشی چون اینیستا. مقاومت هلندی‌ها خیلی بیش‌تر از آلمان‌ها،پاراگوئه‌ای ها و پرتغالی‌ها بود و در حالی که همه خود را برای ضربات پنالتی آماده می‌کردند آندرس اینیستا در دقیقه ۱۱۶ قفل دروازه هلند را گشود و اسپانیا برای نخستین بار فاتح جام جهانی شد.

هلند:
نایب قهرمان جام‌جهانی ۲۰۱۰، در مرحله مقدماتی با اقتدار از گروه ۴ صعود کرد و با کسب ۲۸ امتیاز از ۱۰ بازی توانست برای دهمین بار به جام جهانی راه یابد.

در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، هلند با اقتدار و با ۹ امتیاز از گروه ۵ صعود کرد و در مرحله یک‌هشتم نهایی با دو گل روبن واشنایدر از اسلواکی گذشت و راهی مرحله بعد شد.

در یک‌چهارم نهایی هلند باید به مصاف برزیل می‌رفت. بازی که یادآور نیمه‌نهایی ۱۹۹۸ فرانسه بود. بازی که هلند در پنالتی بازی را به برزیل واگذار کرده بود. این‌بار قرعه به‌نام هلند افتاد و اشنایدر با دو گل توانست تک گل دقیقه ۱۰ روبینیو را جواب دهد و هلند راهی نیمه نهایی شد. در این مرحله هلند فاتح بازی پرگل ۳-۲ بود و پای دیگر فینال. هلند آمده بود که شکست در فینال‌های ۱۹۷۴ و ۱۹۷۸ جبران کند اما ۴ دقیقه کم آورد و در دقیقه ۲۶ وقت‌های اضافه مغلوب پسرک خلاق اسپانیا شد و جام را از دست داد. تیم چهارم جام جهانی ۹۸ فرانسه و غایب بزرگ جام جهانی ۲۰۰۲ برای سومین بار در فینال جام جهانی شکست خورد و در حسرت گرفتن جام باقی ماند.

شیلی:
نماینده‌ی آمریکای جنوبی به عنوان تیم سوم و بعد از آرژانتین و کلمبیا و با کسب ۲۸ امتیاز از ۱۶ بازی به جام جهانی راه یافت تا نهمین حضور خود در جام جهانی را تجربه کند.

شیلی در جام جهانی ۲۰۱۰ هندوراس و سوییس را از پیش رو برداشت و در بازی آخر در حالیکه تنها به یک امتیاز برای سرگروهی نیاز داشت بازی را به اسپانیا واگذار کرد و به عنوان تیم دوم به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یافت. شیلی در آخرین حضور خود در سال ۱۹۹۸ در مرحله یک‌هشتم نهایی ۴-۱ از برزیل شکست خورده بود و پس از ۲ دوره غیاب در جام‌جهانی این‌بار هم به سد محکم برزیل خورد. شیلی نتوانست انتقام شکست جام جهانی ۹۸ را بگیرد و تاریخ تکرار شد و این‌بار شیلی با ۳ گل از جام جهانی خداحافظی کرد.

پررنگ‌ترین حضور شیلی در ادوار جام جهانی به سال ۱۹۶۲ برمی‌گردد که توانست به مقام سومی آن دوره دست یابد.در این دوره نیز شیلی تیم پرقدرتی به‌نظر می‌رسد و قطعا کار اسپانیا و هلند را برای صعود از گروه B سخت خواهد کرد.

استرالیا:
استرالیا برای صعود به جام جهانی کار خیلی سختی نداشت و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد توانست همراه با ژاپن و البته به عنوان تیم دوم از گروه B آسیا صعود کند و برای سومین بار متوالی و چهارمین بار حضور در جام جهانی را تجربه کند.

استرالیا در ۳ دوره حضور متوالی خود در جام جهانی نتایج قابل قبولی کسب کرده است.

در جام جهانی ۲۰۱۰ استرالیا از آلمان ۴ گل دریافت کرد و سپس به مصاف غنا رفت و در یک بازی پایاپای از این تیم یک امتیاز گرفت و در بازی آخر تولنست صربستان را ۲-۱ شکست دهد و با ۴ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر پس از غنای ۴ امتیازی در رده سوم قرار گرفت و نتوانست به مرحله حذفی راه پیدا کند.

جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان اوج درخشش استرالیا بود به‌طوریکه این تیم پس از صعود از گروه ۶ در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف ایتالیا-قهرمان همان دوره- رفت و در آن بازی با گل دقیقه ۹۵ توتی از روی نقطه پنالتی که با اشتباه داوری برای ایتالیا بدست‌آمده بود بازی را واگذار کرد و خداحافظی آبرومندانه‌ای از جام جهانی ۲۰۰۶ داشت.

استرالیای حاضر در این جام به قدرت استرالیای سال ۲۰۰۶ نیست اما حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و دغدغه‌ی اصلی سایر تیم‌های حاضر گروه B خواهد بود چرا که پل صعود از گروه B شکست دادن استرالیا است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.