سرویس: غیر تولیدی 15:15 - جمعه 30 خرداد 1399

جشنواره مردمی ارادت به صاحب‌الامر(عج) برگزار می‌شود

دبیر مجمع رهروان امر به معروف اصفهان گفت: مجمع رهروان امر به معروف با همکاری قرارگاه مساجد مهر و امید اقدام به برگزاری جشنواره مردمی ارادت به صاحب‌الزمان(عج) با هدف الگوگیری از مساجد موفق و فعالیت‌های آنان کرده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا صادق‌زاده، با اشاره به جشنواره مردمی ارادت به صاحب‌الامر(عج) اظهار داشت: در این طرح مساجد موفق در انجام کارهای خلاقانه از جمله فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، ترویج حجاب و عفاف، احیای امر به معروف و نهی از منکر، کمک مومنانه و مواسات و همراهی با پایگاه‌های بسیج در کل کشور معرفی می‌شوند.

وی افزود: مساجد تا 20 مردادماه فرصت دارند تا گزارش‌های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و 30 مرداد همزمان با روز جهانی مساجد به 40 مسجد برگزیده جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

دبیر مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر اصفهان با بیان اینکه طرح کمک مومنانه و مواسات حرکت بسیار خوبی در کشور بود، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که “کمک مومنانه و مواسات برای عرض ارادت به امام زمان(عج) و نشان دادن چشمه‌هایی از جامعه مهدوی است”.

وی تصریح کرد: در همه مساجد عرض ارادت به صاحب‌الامر(عج) وجود دارد ولی مشخص نشده که تمام کارها و اقدامات برای رسیدن به امام زمان(عج) است و اگر جامعه مهدوی باشد می‌توان به این موضوع دست یافت.

صادق‌زاده ادامه داد: مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با همکاری قرارگاه مساجد مهر و امید اقدام به برگزاری جشنواره مردمی ارادت به صاحب‌الزمان(عج) با هدف الگوگیری از مساجد موفق و فعالیت‌های آنان کرده است.

وی با اشاره به اقدامات خلاقانه مساجد اظهار داشت: این اقدامات شامل فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، ترویج حجاب و عفاف، احیای امر به معروف و نهی از منکر، کمک مومنانه و مواسات، همکاری با پایگاه‌های بسیج و برنامه‌های بهداشتی است که مساجد می‌توانند به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا به 40 مسجد برگزیده جوایزی اهدا شود.

دبیر مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان خاطرنشان کرد: در بعضی از مساجد فقط نماز اقامه می‌شود و به مباحث اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی پرداخته نمی‌شود و ما تصمیم داریم شور و نشاطی به مساجد داده شود و ائمه جماعات که باید پیگیر این قضایا باشند بیشتر از گذشته فعالیت کنند و سپس بانکی از مساجد تشکیل شود.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.