سرویس: غیر تولیدی 09:02 - شنبه 31 خرداد 1399

باغ‌های اصفهان از حمله ملخ‌ها مصون ماندن/ ردیابی ملخ‌ها در ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از مقابله به هنگام با ملخ‌ها در استان خبر داد و گفت: با اقدام به موقع و جلوگیری از رسیدن ملخ‌ها به سن پرواز از آسیب جدی به باغات و مراتع جلوگیری شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ منصور شیشه‌فروش، با اشاره به ردیابی ملخ‌ها در استان، اظهار داشت: سال جاری ردیابی ملخ‌ها در 200 هزار هکتار از اراضی کشاورزی، باغات و مراتع توسط حفظ نباتات انجام شده است.

وی افزود: عملیات مبارزه با ملخ‌ها در حدود 5 هزار هکتار از اراضی و باغات در شهرستان‌های لنجان، شهرضا، تیران و کرون، سمیرم، نائین، فریدون شهر، دهاقان و میمه در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شناسایی، طعمه گذاری و سم پاشی برای مقابله با ملخ انجام شده است، گفت: سال گذشته در 11 هزار هکتار از اراضی استان مبارزه با ملخ‌ها صورت گرفت و امسال هم این مبارزه به موقع و در 5 هزار هکتار از اراضی، مراتع و باغ‌ها انجام شده است.

وی تصریح کرد: اگر این مقابله در زمان مناسب و به موقع صورت نمی‌گرفت، ملخ‌ها به سن پرواز می‌رسیدند و مزارع و باغات را با آسیب جدی مواجه می‌کردند.

شیشه‌فروش ادامه داد: در حدود 70 هزار هکتار زمین استان با سن گندم مقابله شد و این کار بزرگ از اسفند ماه در مراحل دیده بانی، کنترل و پیش آگهی در تمامی شهرستان‌ها انجام شد.

وی با اشاره به مبارزه با علف‌های شیمیایی هرز در مزارع گندم و جو، اظهار داشت: در بیش از 10 هزار هکتار از مزارع مبارزه با بیماری سفیدک برگی و همچنین مبارزه با زنگ قارچی در بیش از 3 هزار هکتار از مزارع صورت گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای مبارزه با موش نیز 55 هزار هکتار ردیابی و 700 هکتار مبارزه به صورت ردیابی، سم پاشی و طعمه‌گذاری  انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر در 4 هزار هکتار از باغات گردو مبارزه با پروانه کرم خراط یا پروانه فری و در 600 هکتار عملیات هرس، ردیابی و نصب تله در پایین و روی شاخه درختان برای این آفت در حال انجام است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه اصلاح و احیای  باغات در دستور کار است، گفت: هم اکنون در خوانسار، دهاقان، گلپایگان، چادگان، زفره اصفهان و سمیرم باغات مورد اصلاح و احیا هستند.

وی ادامه داد:  برای 3 هزار هکتار ردیابی  مگس میوه مدیترانه‌ای در کاشان، مبارکه، آران و بیدگل، نطنز، برخوار  اقدامات پایش و طعمه گذاری برای جلوگیری از ورود مگس در پاییز در این مناطق در حال انجام است.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.