سرویس: غیر تولیدی 10:30 - جمعه 30 خرداد 1399

11 روستا در مجاورت سد زاینده‌رود آب آشامیدنی ندارند

رئیس اداره آب و فاضلاب چادگان گفت: آب شرب 11 روستای چادگان با جمعیت 800 خانوار شامل 3500 نفر که دارای مشکل تأمین آب شرب هستند، با تانکر آب و اجاره چاه آب تأمین می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهدی زمانی اظهار داشت: آب شرب ۱۱ روستای چادگان با جمعیت ۸۰۰ خانوار شامل ۳۵۰۰ نفر که دارای مشکل تأمین آب شرب هستند، با تانکر آب و اجاره چاه تأمین می‌شود.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان چادگان افزود: به علت خشک‌سالی بسیاری از منابع آب برخی از روستاها کم‌آب یا خشک‌شده و در حال حاضر ۱۱ روستا در شهرستان چادگان با تانکر آب و اجاره چاه آب‌رسانی می‌شوند.

وی گفت: روزانه ۶ تانکر آب با ظرفیت ۱۰ مترمکعب و اجاره چاه در بین ۸۰۰ خانوار شامل ۳ هزار و ۵۰۰ نفر آب شرب توزیع می‌شود.

زمانی تصریح کرد: برخی از روستاهایی که در تابستان سال گذشته با مشکل آب شرب مواجه بودند تا حدودی به علت بارش‌های اخیر مشکلشان رفع شده است.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان چادگان اضافه کرد: تابستان سال گذشته آب‌رسانی به ۱۵ روستا انجام می‌شد که با افزایش بارش‌ها و اجرای پروژه‌های آب‌رسانی، به ۱۱ روستا کاهش یافت و پیش بینی می‌شود با اجرای طرح آبرسانی در سال جاری آب‌رسانی با تانکر به روستاها کمتر شود.

وی بیان داشت: سه روستای ده کلبعلی، علی عرب و معروف آباد در بخش  مرکزی علاوه بر آبرسانی سیار با تانکر، جهت تقویت آب شرب این سه روستا موقتاً به شبکه آبرسانی شهر چادگان متصل شده‌اند تا مشکل به صورت مقطعی حل شود، اما حل مشکل این سه روستا مستلزم پایان طرح مجتمع آبرسانی است.

انتهای پیام /فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.