سرویس: غیر تولیدی 13:45 - جمعه 30 خرداد 1399

دولت به جای برکناری نیروهای متعهد، چندتابعیتی‌ها را کنار بگذارد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: دولت افرادی را تغییر دهد که حاضر نیستند مقابل آمریکا باشند، در برخی استان‌ها مسؤولان خانواده‌هایشان در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند و حاضر نیستند پا روی پرچم آمریکا بگذارند، این‌ها باید تغییر کنند نه مسؤولانی که به مردم خدمت می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: همه نمازگذاران را به رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی توصیه می‌کنم، همچنین از زحمات بی‌وقفه همه افرادی که در این چند ماه تلاش و خدمت کردند، تشکر می‌کنم.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: یک صنف به ایثارگران اضافه شد، ایثارگران در صف مقدم بهداشت و کادر درمان واقعا تلاش کردند؛ همچنین همه مردم در این ایام به نوبه خود مانند کمک مؤمنانه خدمت کردند و در تاریخ ماندگار شد.

وی همچنین بیان داشت: شایسته است همه تلاش بیشتری برای اعتلای معنویات داشته باشیم، مدت زیادی محدودیت‌های زیادی در عبادات و مراسم مذهبی داشتیم و نیاز داریم، معنویاتی که از دستمان رفت، تا حدی جبران کنیم.

مهدوی تصریح کرد: دهه کرامت را پیش رو داریم که روز نخست این دهه به مناسبت تولد حضرت معصومه (س) روز دختر نامیده شده است، در اسلام توجه ویژه‌ای به دختران و زنان شده است اما افرادی به دنبال سو استفاده از دختران ‌و زنان هستند در حال آلوده کردن فکر و برهنه کردن آن‌ها هستند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: نفوذ فرهنگی دشمن سبب شده که مفاسد فرهنگی در فیلم‌ها نیز زیاد شود، دشمن حساسیت زیادی به قشر دختران و زنان جامعه ما دارد، باید به توصیه‌های دینی و عقلی برای حفظ پوشش مناسب توجه کرد، برای تقویت بنیاد خانواده و دوری از مفاسد و آسیب‌های اجتماعی باید پوشش مناسب داشته باشیم.

وی با بیان این‌که ارزش انسان زمانی تجلی پیدا می‌کند که با دست خودمان تکریم خداوند را حفظ کنیم، گفت: برای فکر راحت و سلامتی روح حفظ پوشش مناسب است و امیدوارم رعایت تقوای الهی را با بصیرت کافی و توجه به دسیسه‌های دشمن بیشتر از گذشته داشته باشیم.

مهدوی در ادامه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری ۲ سال پیش به بحث افول آمریکا اشاره کردند و اکنون افول تدریجی آمریکا را می‌بینیم، قدرت نرم و سخت آمریکا هر دو افول پیدا کرده‌اند؛ قدرت نرم احاطه بر افکار جهانی و قدرت سخت قدرت نظامی آمریکا است‌.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این‌که آمریکا در سراشیبی افول قرار گرفته است، گفت: در بیماری کرونا این کشور در آمارها در صدر جدول جهانی است، دوست نداریم انسانی صدمه ببیند اما مسؤولان آمریکایی نتوانستند یا نخواستند این بیماری را مدیریت کنند؛ تظاهراتی که بعد از کشتن بی‌رحمانه یک شهروند سیاه‌پوست، مردم آمریکا به صحنه آمدند و در حرکت خود استمرار داشتند و مقابل مسؤولان آمریکایی ایستادند.

وی ادامه داد: همیشه به دنبال ایجاد مشکل و اختلاف در کشورهای اسلامی بوده‌اند اما اکنون خود دچار شده‌اند، شکست‌های پی در پی آمریکا در بحث محور مقاومت در منطقه بحران دیگری برای آمریکا است.

مهدوی یادآور شد: البته لازم است هوشیاری خودمان را حفظ کنیم، در ۲۰۰ سالی که آمریکا پیدایش داشته حدود ۷۰ جنگ منطقه‌ای و کشوری ایجاد کرده است، چون آمریکا از جنگ نظامی مأیوس است و از اقتدار ما می‌ترسد، بیشتر به جنگ روانی و دیپلماسی روی آورده است.

امام جمعه اصفهان در بخشی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه گفت: مسؤولان باید آرامش بیشتری حفظ کنند در سال پایانی، دولت‌ها می‌خواهند مهره‌های خود را سر کار بگذارند، به آن‌ها می‌گویم شما دارید نان نظام را می‌خورید و باید برای نظام حاکم خدمت کنید نه جناح خاص؛ مردم رضایت ندارند که مسؤولی بخواهد آرامش مردم را خدشه‌دار کند.

وی افزود: افرادی را تغییر دهید که حاضر نیستند مقابل آمریکا باشند، در برخی استان‌ها مسؤولان خانواده‌هایشان در کشورهای دیگر زندگی می‌کنند و حاضر نیستند پا روی پرچم آمریکا بگذارند، این‌ها باید عوض شوند نه مسؤولانی که به مردم خدمت می‌کنند.

مهدوی در پایان گفت: ویروس فقط جسمی نیست، ویروس فکر نیز داریم که شهوت، شهرت، شبهه و شک هستند،این‌ها در افرادی که تقوای قوی دارند، نفوذ نمی‌کند؛ امیدواریم خود را برای ظهور‌ امام زمان آماده کنیم و در زمان غیبت سرباز ولایت فقیه باشیم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.