سرویس: اخبار شهرستان 13:55 - جمعه 30 خرداد 1399

امام جمعه نصرآباد جرقویه سفلی:

صحبت های بدون عمل مسئولان، نمک به زخم مردم است

امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی گفت: اگر مسئولان در عمل برای مردم کاری انجام نمی دهند و دردی دوا نمی کنند دست کم با حرف هایشان نمک به روی زخم مردم نزنند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام و المسلمین مهدی عرب صالحی امام جمعه موقت نصراباددر آخرین جمعه از اولین فصل سال جهش تولید در خطبه های نماز دشمن شکن و وحدت بخش جمعه نمازگزاران را به رعایت تقوا و حفظ حریم الهی دعوت کرد و با بیان حدیثی گهر بار از حضرت علی علیه السلام که فرموده اند : کسی که جامه تقوا بر قلب خود بپوشاند کارهای نیکش آشکار و عملش سبب پیروزی او می‌شود.

افزود: امر به معروف و نهی از منکر. رویگردانی از افراد جاهل . مروت با دوستان و مدارا با دشمنان. صله رحم و بر قراری ارتباط سریع با افرادی که قطع رحم کرده اند از شاخصه های یک انسان با تقوا و پرهیزگار است.

خطیب فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه نصراباد در ادامه به ۳۰ خرداد سالروز انفجار خونین به دست منافقین کور دل در حرم مطهر رضوی در سال 73 اشاره کرد و گفت: هرجا جنایتی در جهان اتفاق می‌افتد دست پلید آمریکای جهانخوار و صهیونیست جنایتکار به خون بنا حق ریخته شده مظلومان الوده است.

حجت الاسلام مهدی عرب صالحی با بزرگداشت ۳۱ خرداد سالروز شهادت شهید. چمران به تشریح مطالبی پیرامون این شهید بزرگوار پرداخت و تصریح کرد : وی در دل بلاد کفر به کسب علوم روز پرداخت و دوره های چریکی را در مصر گذراند و سپس وارد لبنان شد و در راه اندازی جنبش امل و پایه ریزی جبهه مقاومت نقش ایفا نمود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نیاز کشور وارد ایران شد و در دوران جنگ تحمیلی فردی که اهل دعا و مناجات با خدا و مخلص و متعهد و متخصص و دارای مسوولیت سنگین بود در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور می یافت و سر انجام به درجه رفیع شهادت نایل امد که سبک زندگی این شهید والا مقام و دیگر شهدا باید الگوی زندگی همه ما بویژه مسوولان باشد.

اول تیرماه روز تبلیغ و اطلاع رسانی موضوع دیگری بود که خطیب مذکور ضمن تاکید بر اهمیت تبلیغ و ترویج شعائر دینی. تسریع در پیگیری و مشخص کردن امام جمعه شهر را خواستار شد و افزود: شایسته نیست شهری مثل نصراباد با چنین مردم شریف و نجیبی با گذشت 10 ماه از رفتن امام جمعه قبلی بدون امام جمعه باشد و برخی کارهای مهم و ضروری بر زمین بماند.

وی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و اغاز دهه کرامت و روز دختر گفت : دختر و پسر هر دو میوه دل و مایه چشم روشنی انسان هستند اما دختر می تواند نقش موثری در تربیت نسل منتظر برای امام زمان ارواحنا فداه داشته باشد. اگر دختر خوب تربیت شود فردا مادر خوبی خواهد شد. چنان که امام خمینی(ره) فرمودند: از دامن زن مرد به معراج می رود.

امام جمعه موقت نصراباد ضمن بیان شمه ای از مراسم تشییع پیکر پاک شهید مدافع حرم شهید جواد الله کرم و نحوه برخورد فرزندانش و ضرورت ادامه راه شهدا. در خصوص پیام های ساقط کردن هواپیمای جاسوسی فوق پیشرفته امریکا در 30 خرداد سال گذشته توسط نیروهای مسلح کشورمان با استفاده از سامانه موشکی سوم خرداد گفت : شناسایی. ردیابی و هدف قرار دادن قدرتمندترین وسیله جاسوسی امریکا که قابل رهگیری نبود با سامانه ای بومی و دستاورد نیروهای انقلابی ضربه سنگینی از لحاظ مادی و حیثیتی برای امریکا در پی داشت و قدرت و شجاعت و شهامت قوای مسلح ما را به رخ جهانیان کشاند و نشان داد تفکر سوم خردادی کشوری را که در دوران جنگ 8 ساله محتاج تسلیحات و ادوات اولیه و حتی سیم خاردار بود به مرحله بازدارندگی و برخورد با کشور مدعی ابر قدرتی جهان رسانده است و اگر این تفکر انقلابی و سوم خردادی در کشور حاکم شود مشکلات فرهنگی و اقتصادی هم حل خواهد شد.

امام جمعه موقت نصراباد در پایان خطبه ها خطاب به برخی دولتمردان که می گویند اگر ما نبودبم وضعیت بدتر می شد گفت : شما با چه شعارها و وعده هایی روی کار امدید. اگر در عمل برای مردم کاری انجام نمی دهید و دردی دوا نمی کنید دست کم با حرف هایتان نمک به روی زخم مردم نریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.