سرویس: سیاسی 12:39 - جمعه 30 خرداد 1399

تداوم انتصاب‌های غیرتخصصی روحانی؛

انتصاب مجدد مولاوردی؛ پای لنگ حقوق زنان در دولت/ آیا دولت مهره ای برای حرکت ندارد؟

روحانی با وجود عملکرد ضعیف مولاوردی در موضوع استیفای حقوق زنان، رفتارهای حاشیه‌ای و ضدارزشی از وی و به حاشیه بردن موضوعات اصلی حقوق زنان، او را به سمت نماینده خود در شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و خانواده منصوب کرده است.

به گزارش اصفهان شرق، شهیندخت مولاوردی در روزهای گذشته با کارنامه‌ای مشخص و پرحاشیه با وجود بازنشسته بودن با حکم روحانی به عنوان نماینده وی در شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده منصوب شد.

این انتصاب عجیب که برخلاف قانون «منع بکارگیری بازنشستگان» نیز هست، در حالی رخ می‌دهد که مولاوردی به دلیل عملکرد خود در مسئولیت‌هایی که به عهده داشته، اظهارنظرهایش و اقدامات تأمل‌برانگیزش به شدت مورد انتقاد است.

*معاونت امور زنان و خانواده

مولاوردی پیش از این «معاونت امور زنان و خانواده» ریاست جمهوری را برعهده داشت که نهادی است به منظور ارتقا و پیشرفت جایگاه بانوان در سطح کشور. این نهاد برای پیگیری جدی‌تر حقوق بانوان راه اندازی شده است اما چیزی که در آن به چشم می‌خورد سیاست بازی با واژه «حقوق بانوان» است.

تا جایی که فرشته روح‌افزا، معاون شورای فرهنگی-اجتماعی زنان، پیش از این اقدامات این نهاد را خشونت‌پراکنی علیه زنان عنوان می‌کند و در مصاحبه‌ای عنوان می‌کند: خانم مولاوردی باید پاسخگو باشد در بحث خشونت علیه زنان دنبال چه هستند به واقع این معاونت با رفتاری که انجام می دهد یک پای خشونت علیه زنان است. تک خوانی و نمایش فیلم‌هایی چون فروشنده خشونت علیه زنان است چرا که این فیلم و امثال چنین فیلم‌هایی با نشان دادن رابطه‌های غلط زن و مرد به واقع توهین علیه زنان محسوب می‌شود بنابراین اگر قرار است مقابل خشونت علیه زنان جبهه گرفت باید پیرامون این قضایا صحبت کرده نه اینکه با افتخار آن را بر پرده سینماها به نمایش در آورد.

وی محدود کردن اقدامات معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به گزینه‌هایی مانند تلاش برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، مجوز خروج بانوان از کشور بدون اجازه همسر، حمایت از زنان تن‌فروش را برگرفته از تفکرات فمینیستی می‌داند که موجب انحراف این نهاد از مأموریت اصلی خود شده است.

*به رسمیت شناختن همجنس گرایی

مولاوردی که اکنون توسط روحانی در مسند تصمیم‌گیری و اظهارنظر در مورد بانوان نشسته است چندی پیش با انتشار پستی در کانال تلگرامی خود به مناسبت روز خانواده تصویری متشکل از نمادهای خانواده را منتشر کرد که در آن نماد هم‌جنسگرایان نیز دیده می‌شود و زیر این پست نوشت: «ساختار خانواده در دهه‌های گذشته تغییر کرده است»

وی در پاسخ به انتقادات به انتشار این پست گفت موضع انتشار آن در خواب و بیداری بوده است هر چند این دلیل به تمسخر گرفتن دیگران است ولی با این حال این را نگفت اگر انتشار عکس در خواب و بیداری بوده است، متن زیر آن عکس که دیگر نمی‌توانسته در خواب و بیداری نوشته شده باشد!؟

*عقیم کردن زنان کارتن‌خواب

«باید زنان کارتن خواب را عقیم کرد تا هزینه دولت زیاد نشود» این سخن سخیف از دهان فردی بیرون آمده که سال‌هاست در رأس تصمیم‌گیری‌های دولت در حوزه زنان و خانواده است. نه تنها روحانی هیچ گاه به خاطر به زبان آوردن این کلمات که مورد انتقاد گسترده مردم، رسانه‌ها و مسئولان قرار گرفت و برخلاف حقوق شهروندی و حقوق زنان بود، مولاوردی را مورد سئوال قرار نداد بلکه همچنان با وجود بازنشسته شدن حضور وی در مقامات عالی دولت را تمدید کرد.

*سکوت در برابر خشونت واقعی علیه زنان

در حالی که «خشونت علیه زنان» لقلقه زبان مدعیان حقوق بشر و حقوق زنان از جمله مولاوردی است، در ماجرای قتل عمد میترا استاد توسط محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران، هیچ اظهارنظری از وی مشاهده نشد به صرف این که نجفی یک اصلاح طلب و هم حزبی ایشان بود تا جایی که علی علیزاده، فعال رسانه‌ای لندن نشین، این سکوت را ورشکستگی اخلاقی اصلاح‌طلبان خواند.

*خوراک‌سازی برای دشمنان با «روستایی که همه مردانش اعدام شده‌اند»

مولاوردی در جریان یک مصاحبه اظهار کرده بود: «ما روستایی را در سیستان و بلوچستان داریم که تمامی مردان آن روستا اعدام شده اند.»

این سخنان مولاوردی به سرعت به تیتر یک رسانه های ضد انقلاب تبدیل شد و این رسانه‌های معاند صهیونیستی و آمریکایی با تیتر مشترک «اعدام تمام مردان یک روستا در سیستان و بلوچستان» از سخنان معاون رئیس جمهور استقبال کردند.

این مطلب احساسات عمومی مردم استان سیستان و بلوچستان و واکنش دستگاه قضا و مسئولان و دلسوزان این استان را در برداشت و ایشان این سخن را مصداق نشر اکاذیب خواندند که مولاوردی در پاسخ به آن‌ها وعده انتشار نام روستا را داد ولی هیچ گاه این اتفاق نیافتاد و این مطلب در رسانه‌ها اثبات نشد و تنها آن چه برجای ماند یک هجمه و موج رسانه‌ای سنگین علیه جمهوری اسلامی ایران بود.

*سیاه نمایی از بزرگترین اتفاق شیعیان و مسلمانان جهان

در ایام اربعین سال 96 در حالی که هر طرف را نگاه می‌کردی جلوه‌های شکوه حماسه پیاده‌روی نجف-کربلا با حضور 20 میلیون نفری مردم به عنوان بزرگترین اجتماع مردمی جهان را مشاهده می شد؛ پست اینستاگرامی شهیندخت مولاوردی در این رابطه نمایی از زباله‌هایی است که کنار جاده ریخته شده است.

اصل ماجرای مصیبت اهل بیت علیهم‌السّلام در ماه محرم و صفر، بازگشت کاروان اسرای کربلا و رسیدن ایشان بر سر پیکرهای مطهر شهدای کربلا بعد از واقعه عاشورا، حضور 20 میلیون نفر در همایش پیاده روی اربعین، جلوه های ایثار، فداکاری و بخشش در این حماسه و کلی نمادهای الهی و حسینی در آن هیچ کدام به چشم معاونت زنان رئیس جمهور نمی‌آید و تنها زباله‌هایی که در این مسیر برجای مانده است و آن هم قطعا توسط مردم و مسئولان جمع آوری خواهند شد برای مولاوردی حائز اهمیت دانسته می‌شود.

*حمایت از سند 2030 برخلاف نظر رهبر انقلاب

مولاوردی در اردیبهشت ماه سال 96، در جریان همایش بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه زنان و خانواده در تالار وحدت دانشگاه تبریز، با وجود آن که رهبر معظم انقلاب پیش از آن به صراحت به اجرای سند ننگین 2030 در کشور انتقاد و دستور توقف اجرای آن را صادر کردند، از این سند دفاع کرده و گفت: «سند ۲۰۳۰ مخفیانه امضا نشده، این سند برای آموزش برابر دختران و پسران بسیار هم خوب بوده است.»

*حمایت از کشف حجاب در خیابان‌ها و باز هم خوراک رسانه‌ای برای هجمه به کشور

او در مصاحبه‌ای با سایت «خبرآنلاین» عاملان جنگ روانی دشمن موسوم به «دختران خیابان انقلاب» را صرفا «فعال مدنی» خواند که «اعتراض مدنی» انجام دادند.

بی بی سی فارسی با عنوان «انتقاد مقام‌های دولتی از برخورد فیزیکی با معترضان حجاب اجباری» به پوشش و بازتاب سخنان ملاوردی پرداخت.

مولاوردی در این رابطه گفته بود: «رعایت قانون و حقوق شهروندی از جانب مأمورین انتظامی و ضابطین قانونی ضروری و توسل به زور و خشونت در برخورد با اعتراضات مدنی توسط هر کس و در هر حالت و در هر زمان و‌ مکان محکوم است.»

*در موضوع زنان عقب‌تر از عربستانیم!

«مولاوردی»،‌ معاون سابق رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، طی مصاحبه‌ای گفته است « زنان در کشور‌های همسایه مانند عربستان به‌ مراتب شرایطی بهتر از ایران دارند … در بحث زنان و برابری در حال در جا زدن هستیم درحالی‌ که کشورهایی مانند عربستان در برخی از مباحث در رتبه‌های بالاتری از ما قرار دارند.»

سخنان خنده‌آوری که اشاره به گزارش سالانه مجمع جهانی اقتصاد با موضوع «برابری جنسیتی» است که نه‌ تنها شاخص‌هایی فمینیستی در آن مبنا قرار گرفته، بلکه بسیار غیرعلمی تنظیم شده و نتایجی غیرمنطقی در پی داشته‌است. به عنوان مثال یکی از شاخص‌های این گزارش تعداد تولد دختران در برابر تعداد پسران متولد شده است.

چه کسی نمی‌داند زنان عربستان تا همین چند سال پیش حتی حق داشتن شناسنامه نداشتند و اخیراً به‌ سختی توانسته‌اند حق رأی و امکان پشت فرمان نشستن را پیدا کنند. این در حالی است که در کشور ما از ابتدای انقلاب زنان در کنار مردان مسئولیت‌ها را برعهده داشته‌اند، در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت داشته‌اند و گاهی پست‌های کلیدی نیز به آن‌ها سپرده شده است که حضور خود خانم ملاوردی در مسندهای مختلف اثبات همین مدعا است.

*جاسوس پروری

کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، طی مصاحبه‌ای از نفوذ شبکه جاسوسان در داخل دولت تا سطوح بالای هیئت دولت پرده برداشت.

نزار زاکا در 27 شهریور 94 در راه بازگشت به فرودگاه برای خروج از کشور توسط دستگاه اطلاعاتی کشور بازداشت شد. نکته مهم این جا بود که این جاسوس به دعوت معاون وقت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، یعنی همین سرکار خانم مولاوردی به کشور دعوت شده بود.  زاکا یک کارشناس خبره فناوری اطلاعات و یک استاد «شبکه‌سازی» نفوذ در کشورهای هدف بود که برای آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) کار می کرد. پوشش ظاهری و رسمی این تاجرِ دوتابعیتی آمریکایی-لبنانی، نایب رییس «اتحادیه جهانی فناوری اطلاعات» (ویتسا) و دبیرکل «سازمان عربی فناوری اطلاعات و ارتباطات» (اجمع) بود.

بنا به گزارش‌هایی که بعد از انتشار خبر دستگیری زاکا منتشر شد، او قصد داشت در قالب بحث «توانمند سازی زنان»، شبکه‌ای برای تغییرات خزنده و چراغ خاموش در جهت «غربی سازی» جامعه زنان و تقابل سازی زنان با حاکمیت ایجاد کند و البته عواملی در داخل دولت(از جمله یکی از مدیران رشد وزارت ارتباطات) با او همکاری می کردند.

*اولویت‌های زنان که توسط زنان دولت تدبیر و امید بی‌بها شدند

محمدرضا محبوب‌فر، جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی، در گفتگو با صاحب نیوز در رابطه با اولویت امروز حوزه زنان گفت: امنیت زنان امروز مهمترین اولویت مورد بحث برای قشری است که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل میدهند.

وی زورگیری از زنان را در جامعه در حال افزایش دانست که موجب افزایش اضطراب و استرس بین زنان شده است و حفظ و تأمین امنیت زنان را از موضوعاتی دانست که باید مورد توجه جدی‌تر واقع شود.

محبوب فر توانمندسازی خانواده‌ها، جامعه و بردن آموزش‌ها به درون خانواده را یکی از راهکارهای تحقق این امر عنوان کرد و اظهار کرد: وضع نگران کننده امروز بانوان در کشور به دلیل فقدان اراده سیاسی در این رابطه است.

این جامعه شناس افزود: تقویت ساختارهای اجتماعی و رفع فقر می‌تواند تا حدی بستر تحقق تأمین امنیت بانوان را فراهم کند.

وی در مورد فعالیت معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور با انتقاد نسبت به سیاسی‌کاری‌های این نهاد، کارکرد این معاونت در سال‌های اخیر را تنها شعارگونه دانست و سوءاستفاده از «حقوق زنان» برای نیل به مقاصد سیاسی را از اقدامات این معاونت یاد کرد.

*هدف روحانی از این انتصاب‌ها

رئیس جمهور با وجود این همه حاشیه و انتقاد بر مولاوردی و عملکرد وی باز هم یکی از پست‌های مربوط به حوزه بانوان را به وی سپرده است. سئوال این جاست که هدف روحانی از این انتصاب چیست و اگر این ملاک های تخصصی مورد توجه رئیس جمهور نیست پس بر چه اساس امثال مولاوردی را برای مناصب مهم انتخاب می‌کند!؟

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.