اصفهان شرق

فاز دوم بزرگترین پروژه پرورش بوقلمون شهرستان اصفهان در شهر ورزنه افتتاح شد/ تصاویر

کدخبر: 199307
1399/03/30 در ساعت 12:24

به گزارش اصفهان شرق، مسئولان شهرستان اصفهان از پروژه های کشاورزی در شرق اصفهان دیدن کردند.

حسین سیستانی در حاشیه بازدید و افتتاح فاز دوم بزرگترین پروژه پرورش بوقلمون شهرستان اصفهان در شهر ورزنه گفت: خوشحالم که در طی این چند روز شاهد پیشرفت های اشتغال در شرق اصفهان و بخش بن رود هستم و این نشان از همت والای جوانان و کشاورزان شرق اصفهان خصوصا بخش بن رود است.

فرماندار اصفهان بیان کرد: امروز شاهد یکی از بهترین پروژه های  استان و بعضا کشور هستیم؛ پروژه ای  با استعداد 15 هزار قطعه بوقلمون که با 5 میلیارد سرمایه اولیه اجرایی شده که تا ظرفیت 20 هزار قطعه نیز پیش بینی شده که توسط یک جوان با استعداد در یک منطقه کویری و علی رغم تمام مشکلات ایجاد شده است که بدون دریافت هر گونه تسهیلات دولتی با راندمان بالا در حال فعالیت بوده و باتوجه به مکانیزه بودن سیستم های این پروژه اشتغال را حفظ نموده که این نیز نتیجه بومی بودن سرمایه گذار است.

وی تصریح کرد: امید داریم که این طرح در منطقه به عنوان الگو برای گسترش اشتغال مطرح گردد خصوصا برای جوانان غیور شرق اصفهان که دارای رویه و همت بالایی هستند و به لحاظ کشاورز بودن دارای روحیه سخت کوشی نیز میباشند که این نیز بر پتانسیل این جوانان افزوده است.

وی در پایان ادامه داد: منطقه بن رود دورترین  نقطه به منابع زاینده رود است و با توجه به وجود تالاب گاوخونی یکی از مناطق پر استعدادجهت امور کشاورزی و دامداری و گردشگری است که خوشبختانه  طی دو سال اخیربا توجه به رها سازی اب جهت کشت پاییزه و بهاره  کشاورزی رونق خاصی داشته که از میزان بیکاری کاهش یافته و درامد مردم نیز به بهبود نسبی رسیده است.

مهندس انصاری ریس جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان در حاشیه بازدید از بزرگترین پروژه پرورش بوقلمون شهرستان اصفهان در شهر ورزنه گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی تعداد هفت پروژه در بخش کشاورزی شهرستان در زمینه های ایجاد گلخانه ایجاد دامداری آبیاری های تحت فشارو دام و طیور به ارزش اعتباری 13 میلیارد تومان که مبلغ 7 میلیارد تومان ان تسهیلات و 6 میلیارد هم اورده سرمایه گزاران در شرق اصفهان بوده است که بیش از ۲۶ مورد اشتغال ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جدید با توجه به محدود یت های ابی این سازمان در زمینه کشت گلخانه ای کمک های قابل توجهی را داشته است.

انتهای پیام/ حسنعلی قطبی