سرویس: اخبار شهرستان 12:24 - جمعه 30 خرداد 1399

با حضور فرماندار شهرستان اصفهان؛

فاز دوم بزرگترین پروژه پرورش بوقلمون شهرستان اصفهان در شهر ورزنه افتتاح شد/ تصاویر

فرماندار شهرستان اصفهان و هیئت همراه از بزگترین پروژه پرورش بوقلمون شهرستان اصفهان در شهر ورزنه دیدن کردند.

به گزارش اصفهان شرق، مسئولان شهرستان اصفهان از پروژه های کشاورزی در شرق اصفهان دیدن کردند.

حسین سیستانی در حاشیه بازدید و افتتاح فاز دوم بزرگترین پروژه پرورش بوقلمون شهرستان اصفهان در شهر ورزنه گفت: خوشحالم که در طی این چند روز شاهد پیشرفت های اشتغال در شرق اصفهان و بخش بن رود هستم و این نشان از همت والای جوانان و کشاورزان شرق اصفهان خصوصا بخش بن رود است.

فرماندار اصفهان بیان کرد: امروز شاهد یکی از بهترین پروژه های  استان و بعضا کشور هستیم؛ پروژه ای  با استعداد 15 هزار قطعه بوقلمون که با 5 میلیارد سرمایه اولیه اجرایی شده که تا ظرفیت 20 هزار قطعه نیز پیش بینی شده که توسط یک جوان با استعداد در یک منطقه کویری و علی رغم تمام مشکلات ایجاد شده است که بدون دریافت هر گونه تسهیلات دولتی با راندمان بالا در حال فعالیت بوده و باتوجه به مکانیزه بودن سیستم های این پروژه اشتغال را حفظ نموده که این نیز نتیجه بومی بودن سرمایه گذار است.

وی تصریح کرد: امید داریم که این طرح در منطقه به عنوان الگو برای گسترش اشتغال مطرح گردد خصوصا برای جوانان غیور شرق اصفهان که دارای رویه و همت بالایی هستند و به لحاظ کشاورز بودن دارای روحیه سخت کوشی نیز میباشند که این نیز بر پتانسیل این جوانان افزوده است.

وی در پایان ادامه داد: منطقه بن رود دورترین  نقطه به منابع زاینده رود است و با توجه به وجود تالاب گاوخونی یکی از مناطق پر استعدادجهت امور کشاورزی و دامداری و گردشگری است که خوشبختانه  طی دو سال اخیربا توجه به رها سازی اب جهت کشت پاییزه و بهاره  کشاورزی رونق خاصی داشته که از میزان بیکاری کاهش یافته و درامد مردم نیز به بهبود نسبی رسیده است.

مهندس انصاری ریس جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان در حاشیه بازدید از بزرگترین پروژه پرورش بوقلمون شهرستان اصفهان در شهر ورزنه گفت: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی تعداد هفت پروژه در بخش کشاورزی شهرستان در زمینه های ایجاد گلخانه ایجاد دامداری آبیاری های تحت فشارو دام و طیور به ارزش اعتباری 13 میلیارد تومان که مبلغ 7 میلیارد تومان ان تسهیلات و 6 میلیارد هم اورده سرمایه گزاران در شرق اصفهان بوده است که بیش از ۲۶ مورد اشتغال ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جدید با توجه به محدود یت های ابی این سازمان در زمینه کشت گلخانه ای کمک های قابل توجهی را داشته است.

انتهای پیام/ حسنعلی قطبی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.