سرویس: غیر تولیدی 12:12 - پنجشنبه 29 خرداد 1399

ماسک پزشکی و ماسک پارچه‌ای در چه مواردی باید استفاده شوند؟

ماسک پزشکی و ماسک پارچه‌ای هرکدام در شرایطی خاص مورد استفاده قرار می گیرند که در این گزارش به آن پرداخته ایم.

به گزارش اصفهان شرق؛ درپی تأکید سازمان جهانی بهداشت برای استفاده از ماسک به منظور مقابله با کرونا، نوع و مکان مورد استفاده انواع ماسک ها از اهمیت بسیاری برخوردار است که در ادامه به آن پرداخته ایم.

ماسک‌های پزشکی

ماسک‌های پزشکی که به ماسک‌های جراحی معروف هستند باید توسط پرسنل سلامت استفاده شوند و همچنین افرادی که علائم بیماری کووید ۱۹ دارند و یاکسانی که از افراد مشکوک به بیماری کرونا مراقبت می‌کنند باید از این نوع ماسک‌ها برای حفاظت از سلامت خود و عزیزانشان استفاده کنند.

در مناطقی که بیماری کرونا در سطح منطقه شیوع پیدا کرده است و رعایت فاصله فیزیکی حداقل یک متری امکان پذیر نیست، ماسک های پزشکی را باید افراد بالای ۶۰ سال و کسانی که بیماری زمینه ای دارند، استفاده کنند.

ماسک‌های پارچه‌ای

ماسک‌های پارچه‌ای که به ماسک‌های غیر‌پزشکی مشهور هستند، باید توسط افرادی که علائم ویروس کرونا را ندارند در شرایط زیر استفاده شود:
الف)بیماری در سطح جامعه پخش شده باشد و فاصله گذاری فیزیکی حداقل یک متری امکان پذیر نباشد که این شامل حال کسانی ‌است که بیشتر با افراد جامعه سر و کار دارند مانند صندوق‌داران، فروشندگان، کارکنان رستوران‌ها و…

ب)ماسک‌های پارچه‌ای باید همچنان در مکان‌های عمومی و شلوغ مانند وسایل نقلیه عمومی( اتوبوس، تاکسی و …) مورد استفاده قرار گیرد.

ج)در محل‌‌های کار و ادارات، فروشگاه‌های سطح شهر و سایر محیط‌های شلوغ نیز استفاده از ماسک ضروری‌ است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.