سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:17 - سه شنبه 27 خرداد 1399

مسائل اقتصادی در اولویت مجلس یازدهم باشد/ تشکیل فراکسیون اقتصادی الزامی است

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل اقتصادی و معیشتی مردم باید اولویت مجلس یازدهم باشد و این نیازمند تشکیل یک فراکسیون اقتصادی با حضور کارشناسان اقتصادی است.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی یوسف‌پور اظهار داشت: برخی مسائل در سطح ملی مطرح هستند، مانند بحث اشتغال، معیشت و اوضاع اقتصادی که باید در این سطح، توسط مجلس پیگیری شود و مباحث دیگر مانند عدم کارایی برخی بانک‌ها، گمرکات و فضای کسب‌وکار که رهبر معظم انقلاب نیز در پیام خود به نمایندگان به آن اشاره کردند، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در رابطه با اولویت‌های مجلس یازدهم عنوان کرد: مجلس باید اولویت اول خود را به مسائل اقتصادی و معیشتی اختصاص دهد و این نیاز به یک فراکسیون اقتصادی دارد که باید با استفاده از کارشناسان مسائل اقتصادی در مجلس، تشکیل و راهکارهای منطقی و درستی برای مشکلات ارائه شود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی افزود: پس از بحث اقتصاد، مسئله معیشت مردم و بیکاری جوانان، مشکلات بانک‌ها، گمرک‌ها و فضای کسب‌وکار باید حل شود تا سرمایه‌گذاری در کشور رونق پیدا کرده و موجب اشتغال جوانان شود.

وی با اشاره به مسائل موجود در سطح استان اصفهان بیان کرد: بحث آلودگی هوا مشکلی است که هم در اصفهان و هم در شهرستان لنجان وجود دارد و باید حتما برای آن راه حل‌های عاجل ارائه شود چراکه هم اقتصاد استان را به خطر انداخته است و هم وضع گردشگری را نیمه تعطیل کرده است و بحث مهاجرت نخبگان استان را نیز به دنبال دارد.

یوسف‌پور افزود: بحث مهاجرت بی‌رویه به اصفهان و لنجان هم مشکلات زیادی را ایجاد کرده است؛ از جمله جرائم اجتماعی و بیکاری که این موضوع نیازمند راه حل‌های کوتاه مدت و بلند مدت است.

وی با اشاره به مسائل مربوط به تامین آب در استان اصفهان تصریح کرد: مشکل کمبود آب و اختلافات موجود با استان‌های همجوار هم باید در یک فضای کارشناسی حل شود، هر شهرستانی مشکلات مربوط به خود را دارد که آنها را باید در حیطه محلی پیگیری کرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ارتباط با نقاط قوت این شهرستان گفت: یکی از نقاط قوت شهرستان لنجان بحث گردشگری است که در آن، باغ بهادران با 40 روستا طبیعت زیبایی را در کنار زاینده‌رود دارد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و همچنین لنجان شهرستانی صنعتی است و کارخانه‌های پیرامون آن می‌تواند ایجاد اشتغال کند.

وی با اشاره به نقاط ضعف موجود در شهرستان لنجان عنوان کرد: کارخانه‌های بزرگ فولادی برای شهرستان لنجان منشا آلودگی هوا هستند که این مسئله باید توسط کارشناسان مورد توجه ویژه قرار بگیرد و وزارتخانه مربوطه تعهد بدهد که طی یک زمانبندی مشخص این آلودگی هوا در لنجان برطرف شود.

یوسف‌پور افزود: موضوع بیکاری هم گریبان‌گیر کل کشور است و شهرستان لنجان به دلیل اینکه بسیار مهاجرپذیر است از لحاظ بیکاری در بین شهرستان‌ها رتبه بالایی دارد.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مسائل مهم‌تر در مجلس باید اولویت داشته باشد، اظهار داشت: مجلس باید به کارهای اصلی برای حل مشکلات کشور بپردازد و برخی مسائل فرعی که در صحبت‌های بعضی نمایندگان بود منجر به حل مشکلات کشور نمی‌شود چراکه طبق گفته امام علی (ع) یکی از چیزهایی که موجب سقوط دولت‌ها می‌شود رها کردن مسائل مهم و رسیدگی به فرعیات است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم در انتخاب وزرای آینده کسانی انتخاب شوند که کارآمد و قوی باشند و بتوانند به مسائل به خوبی بپردازند.

انتهای پیام/ تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.