سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 19:49 - دوشنبه 05 خرداد 1393

استاندار اصفهان هشدار داد

افزایش نگران‌کننده مهاجرت کشاورزان از اصفهان

استاندار اصفهان گفت: کشاورزان به دلیل خشکسالی به مناطق دیگر استان و یا حتی استان‌های دیگر مهاجرت کرده‌اند و همه تلاش ما بر این است که مشکلات بانکی در وهله اول حل و فصل شود.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار با حسین علی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان برخوار و تعدادی از کشاورزان شمال اصفهان که به منظور حل مشکلات سیستم بانکی و کم‌آبی صورت گرفت، اظهار کرد: مسائل و مشکلات کشاورزان از سوی مدیریت استان پیگیری می‌شود.

زرگرپور با بیان اینکه حق‌آبه‌ها، سهم آبه‌ها و حق اشتراکی‌ها در شورای عالی آب به تصویب رسیده است، افزود: این امر از مطالبات کشاورزان بود که در این شورا به تصویب رسید.

وی در ادامه تاکید کرد: در ابتدا باید حقوق کشاورزان احصا و سپس تثبیت شود و قدم‌های بعدی بدون در نظر گرفتن این موارد مثمرثمر نخواهد بود.

زرگرپور با بیان اینکه وزارت نیرو باید در خصوص اجرای هرچه سریع‌تر طرح جامع احیای حوضه آبریز زاینده‌رود اقدام کند، افزود: متأسفانه نبود مدیریت یکپارچه و مصرف زیاد آب در بالادست، یکی از عوامل بی‌آبی در پایین دست این حوضه آبریز است.

استاندار اصفهان افزود: همه تلاش مدیریت استان بر این است که مشکلات بانکی و موضوع خشکسالی منطقه مخصوصاً کشاورزانی که به دلیل خشکسالی به مناطق دیگر استان و یا حتی استان‌های دیگر مهاجرت کرده‌اند، برطرف شود.

زرگرپور با اشاره به مشکلات بانکی کشاورزان مهاجر، اظهار داشت: استمهال وام‌های اجرای آبیاری مکانیزه کشاورزان این منطقه که با مشکل خشکسالی روبه‌رو شده‌اند از سوی مدیریت استان پیگیری خواهد شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: خسارت مربوط به کشاورزان منطقه برآورد و اقدامات لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه نماینده‌ مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان برخوار و همچنین تعدادی از کشاورزان نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.