سرویس: غیر تولیدی 13:24 - شنبه 24 خرداد 1399

فعال محیط زیست:

بهسازی جاده ورزنه به گاوخونی احیای جاده ابریشم را به دنبال دارد

مدیرعامل انجمن دوستداران میراث طبیعی ورزنه گفت: بهسازی جاده ورزنه به ندوشن می تواند علاوه بر احیای جاده ابریشم رونقی به صنعت گردشگری منطقه بخشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ رضا خلیلی ورزنه ب ا اشاره به اینکه جاده ورزنه به ندوشن از دو بعد ترانزیتی و زیست محیطی بررسی می‌شود، اظهار داشت: چنانچه جاده ورزنه به ندوشن بازسازی و توسعه یابد، می‌تواند در اقتصاد منطقه مؤثر واقع شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در مسیر ندوشن به ورزنه گردنه‌ای وجود ندارد و طول مسافت استان یزد به اصفهان کوتاه‌تر می‌شود علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، ضریب ایمنی سفر افزایش می‌یابد.

احیای جاده ابریشم با توسعه مسیر ندوشن به ورزنه

این فعال محیط زیست با بیان اینکه جاده تاریخی ابریشم از ورزنه عبور می‌کند، تصریح کرد: با بازسازی و توسعه جاده ورزنه به ندوشن می‌توان مسیر جاده ابریشم را احیا کرد؛ این مسیر از کاروانسرای خرگوشی در شهرستان ورزنه عبور می کرده و مسیر تاریخی مهمی بوده است و ورزنه را به ندوشن یزد متصل می کرده است.

خلیلی ورزنه با اشاره به اینکه سالهاست توسعه مسیر ندوشن به ورزنه در جریان است، گفت: مقداری از زیرساخت‌های لازم فراهم شده و تعدادی پل هم ساخته شده است اما به علت کمبود تخصیص اعتبارات دولتی ساخت این مسیر با کندی پیش می‌رود.

وی افزود: جاده ورزنه به طرف تالاب گاوخونی از نظر رونق گردشگری به ویژه برای گردشگران خارجی مهم است.

بهسازی جاده ورزنه به تالاب در جذب گردشگر خارجی مؤثر است

مدیرعامل انجمن دوستداران میراث طبیعی ورزنه با اشاره به اینکه با بهسازی آسفالت ورزنه به تالاب گاوخونی گردشگران بیشتری به این منطقه جذب می‌شوند، اظهار داشت: گردشگران می‌توانند بر فراز کوه سیاه چشم انداز تالاب گاوخونی را ببینند و در کاروانسرای خرگوشی شبی را سپری کنند.

وی بیان داشت: با بهسازی جاده ورزنه به طرف تالاب گاوخونی گردشگران می‌توانند این مسیر را با دوچرخه هم به راحتی طی کنند.

خلیلی ورزنه با بیان اینکه ساخت جاده ندوشن به ورزنه می‌تواند آلودگی صوتی برای جانداران تالاب گاوخونی ایجاد کند، گفت: ممکن است که حرکت خودروهای سنگین در این مسیر آرامش پرندگان را در تالاب بر هم بزند و توصیه می‌شود که جاده از پشت کوه سیاه احداث شود که وارد حریم تالاب گاوخونی نشود.

وی افزود: با بهسازی و احداث جاده ورزنه به ندوشن علاوه بر کوتاه شدن مسیر بین دو استان می‌تواند در رونق اقتصادی این منطقه مؤثر واقع شود.

مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.